verbetering binnenvaart schip Lotus

hallo allemaal,

ik lijk nieuw maar ik ben eigenlijk -lotus- maar omdat ik op dat acount geen foto's kon uploaden heb ik nu dus dit acount gemaakt. ik ga nu dus door mijn
mijn vorig bouwverslag en voor de mensen die mijn boot wouden zien, hier is ie dan!:Fade-color
full

full

dit is mijn stuurhut eigenlijk een rechte doos:(
full

hier vaart die geladen, nu is hij toch echt wel prachtig:rolleyes:
vind ik toch.
full

natuurlijk ook een auto en niet zomaar een auto nee een audi tt:eek:

dit was dan mijn schip.

gtn Brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
hier is ie dan!

Ziet er netjes en verzorgd uit Brecht, zeker voor een eerste schip!!! Wat ga je veranderen, de opbouw wellicht? En misschien luiken op het ruim?
Het is zo moeilijk te zien, maar ik heb de indruk dat ze nog wat hoog ligt. Maar zo te zien heb je genoeg plaats voor wat extra ballast!!

Succes ermee.

Groet,

Ad Bakker

hallo allemaal:bye:

ik ben 2jaar geleden begonnen aan een vrachtschip "lotus" nu was hij af maar niet naar mijn zin dus maar weer verbouwen. mijn plannen zijn om hem terug te verven, de dennenboom aanpassen, het dek op de kop veranderen zodat ik iets kan duwen (ik heb voor mijn verjaardag een bak gekregen van mijn onkel) een nieuwe stuurhut en een nieuwe wooning. dus ik heb nog veel bouwplezier

grtn Brecht

Zo Brecht , heb ik gelijk een abbonnementje op je draadje
en wens je bij deze succes met de verbouwing !
ik neem aan dat alles er een beetje gestroomlijnder gaat worden naar een voorbeeld van je nieuwe tekeningen.

Wat ga je veranderen, de opbouw wellicht? En misschien luiken op het ruim?
Het is zo moeilijk te zien, maar ik heb de indruk dat ze nog wat hoog ligt.

Ad Bakker

ik ga inderdaat de opbouw veanderen en ik wil ook noch luiken op het ruim leggen, ik ga ook noch verven, ik ga de dennenboom aanpassen, ik heb het dek voor op de kop al aangepast. en inderdaat hij is hoog heel hoog 17 cm hoog in het gangboord en 21breed. e r licht ook nog 3 loodaccu's in en 2 maal loodzakjes in van 2 kilo.

nu terug na ar het bouwen zo als ik al zij heb ik gisteren het dek voor op de kop aan gepast
full

voor
full

na
dan heb ik ook nog een woning voor op de kop te zetten
full

full

heb ik ook noch iets gemaakt voor de mast
full

ik heb de romp ook noch geschuurt
full

en geplamuurt
full

noch even voor mijn schip duidelijker te maken
full

mijn machine kamer (normaal nog 2 loodaccu's)
full

en mijn schroef en roeren (mijn schroef is 40mm groot)

hallo allemaal,

ik wil mijn woning (vierkante doos) opnieuw bouwen en ook met een ander model. ik zou dan ook het gat wat ik heb gemaakt willen dicht maken, en daarna weer een gat in maken waar mijn mooiere woning in kan. maar hoe doe je dat (als het kan) :confused:
full

Tsja, dat is wat.
Nu heb je een leuk varend model en wil je de zaag er in zetten.

Ik zou overwegen dit zo te laten en een ander schip maken.
Hoewel. . .
Hier kan je lekker aan klooien tot je wat meer ideeën en ervaring hebt opgedaan met bouw en verbouw werk.

Potsamme , jammer Brecht, dat was best een hele leuke start hoor !

Je had deze beter in al z'n eenvoud beter intact kunnen laten, een opduwer zal het bij die lengte niet worden denk ik.

Jammer hoor, succes bij de wederopbouw.

Het eerste wat in mij opkomt is heel bot een nieuw dek bovenop het oude dek lijmen. Dat kan je van heel dun materiaal doen en de overgang wegplamuren en schuren, of juist van een beetje grover materiaal (3mm triplex oid?) en de rand expres laten staan, alsof het zo hoort.

Je kan ook latjes aan de binnenkant van het gat lijmen en een plankje daarop vast lijmen. Kieren afplamuren.

Het beste is natuurlijk om het dek er uit te friemelen (zonder al te veel extra te slopen) en er een nieuw dek in te zetten. Dat is het mooist en het sterkst, denk ik zo.

Maar ik zou inderdaad ook eerst de afweging maken: Ga ik dit schip helemaal uit elkaar halen, of laat ik deze voorlopig varend en ga ik eerst een nieuwe maken? Kan je ondertussen met deze blijven varen.

Succes!

[mod]Voor de volledigheid, -lotus- is samengevoegd met Brecht Mussen. Berichten etc aangepast.[/mod]

Het beste is natuurlijk om het dek er uit te friemelen (zonder al te veel extra te slopen) en er een nieuw dek in te zetten. Dat is het mooist en het sterkst, denk ik zo.

dat los friemelen zal niet zo makkelijk gaan hoor ik had latjes aan de binnenkant vaan mijn romp gezet en daar het dek op vastgelijmpt en vastgeniet dus dat zal niet zo makkelijk gaan. maar ik denk inderdaat dat ik het gewoon laat zo als het is. maar de dennenboom ga ik wel aanpassen
full

grtn Brecht

hallo allemaal,

vandaag nog even gebouwd. ik heb een duwstuk ( ik weet niet hoe dat heet ) voor mijn bak gemaakt
full

deel 1
full

deel 2
moet nog geschuurt worden en gespoten of geverft.
full

dit is de bak die ik wil duwen met mijn schip die heb ik van mijn nonkel gekregen ( nu staat de mast omlaag)
full

en nu omhoog
full

de beweegbare lier
full

en dit is de prachtige naam:cool: Brecht!
nu terug naar de bouw, ik heb ook nog de dennenboom aangepast zo als ik het had laten zien in mijn vorig bericht
full

grtn Brecht

zo zou je het kunnen noemen dat is het schip van Stephan la sage (dat zal je wel al weten) maar wat hij kan vind ik echt supper zo prachtige schepen die hij maakt. ik heb zo wel meer foto's aan mijn muur hangen hoor ;)

Laatst bewerkt:
160km en 1.40 uur rijden is me te ver ja :). maar ik kom stefan nog wel eens tegen mijn nonkel woont ook in maasbracht. en op de open vaar dagen staan daar ook wel een paar schepen (dit jaar gaat daar ook de mijne komen te staan) hopelijk komt stephan ook of staat die daar ook met zijn prachtige schepen:worship:

grtn Brecht

Laatst bewerkt:
Back