Verbindingsstekker Servos met Ontvanger

Voor een paar zwevers moet ik altijd de vleugels (en vleugelservo's) losmaken. Hierdoor ben ik dus altijd stekkers uit mijn ontvanger aan het halen, en ze er na het opbouwen weer in aan het steken.
Sinds gisteren heb ik ook een vario, dus nog een stekkertje erbij, waardoor ik de vleugelstekkers minder makkelijk eruit kan trekken.

Gebruiken jullie misschien losse verbindingsstekkers voor de vleugels? Zodat de ontvanger niet teveel verslijt? Ik neem aan dat iedereen hier last van heeft, aangezien bijna niemand zijn zwever compleet in de auto kan proppen ;-)

Alvast bedankt!

Groeten,
Ton

Voor mijn aileronservo's (evt ook flaps etc) gebruik ikzelf altijd een verlengkabeltje, om zo de ontvanger beter te beschermen. Op een vliegtuig waar je de aileronstekker niet los hoeft te halen (shocky oid) gebruik ik natuurlijk geen verlengstekker:lol:

Dank allemaal!
Super van die snelle reacties.

Sub-d, zijn dat die 'serieele poorten' van pc's? Zo ja lijkt me dat een handige oplossing, in overvloed voor een prikkie te krijgen uit oude pcs/randapparatuur.

groeten,
Ton

Hoi Ton,

ik heb die Sub-D stekkers ook in een aantal vliegtuigen zitten.

Werkt prima, er zijn er zelfs die dmv van een schuifje vergendeld kunnen worden zodat je niet bang hoeft te zijn voor een lostrillende / -schietende connector.

Grtz,
Menno

Back