Verbrande motor in T-Rex Clone HK-450 (probleem opgelost)

• Topicstarter Topicstarter victorr
  • Startdatum Startdatum
Kolere, dat is voor de maatstaven tegenwoordig niet echt snel :rolleyes:

Dacht ik dat ik een niet zo'n beste verbinding had (goede oude kabel...)

Hopen dat je er wat aan hebt, en dat je motor heel blijft..

2e & 3e vlucht, nu succesvol.

Gisteravond toen de wind wat was gaan liggen wou ik nog even in de tuin gaan vliegen.

De setup in de zender had ik aan de hand van Ruurd zijn commentaar veranderd.

Ik moest even wennen aan het op-toeren van de heli, dus eigenlijk meteen weer neergezet.
Bij de tweede keer op-toeren hield de staart-rotor er mee op, natuurlijk meteen de batterij afgekoppelt. :(
Bleek de bovenkant van de tail-rotor drive gear eraf gelopen te zijn (na een telefoontje met een vriend van me in Nederland blijkt dit een veel voorkomende klacht van de T-rex / HK450 te zijn), gelukkig het afsluitdopje gevonden en met secondenlijm op het tandwiel en de as gelijmd.

Vanavond met redelijk veel wind (kracht 3 a 4 met vlagen) een redelijk windstil hoekje in de tuin gezocht en de rest van de accu leeggevlogen (ongeveer 9 minuten).

De motor en de regelaar blijven lekker koud, ik kan niet zeggen dat de motor zich na de vlucht opgewarmd had :D :D

De accu was handwarm en ligt nu aan de lader.

Groet, Victor

Help ehhh, Motor stuk?

Hey jongens en misschien meisjes,

Jullie vliegen al een tijdje, dus wie weet hebben jullie dit ook meegemaakt.

Als ik gas geef 450 brushless, heb ik toeren en daarna kakt ie weer in. Mijn ESC en accu zin al vervangen doordat dat kreng in de fik vloog (wel snel kan dat ding afbranden zeg) Ik heb de Esky Belt Cp nu een maand. Kan nu bijv. mijn motor naar de knoppen zijn? Ik ben nog een nieuwe en slechte vlieger bij de weg!

Hoe dan ook ik zal wel die motor eraf moeten halen om te testen of niet?

Dank jullie wel alvast,:worship:

Gr.

Back