Ik wil een 1 cylinder Wyvern 4 takt motor kopen en bouwen van de Engelse firma Hemingway. Heeft iemand hier ervaring mee opgedaan??
Dit merk is ook leverbaar door de Duitse firma Probst- Ravensburger maar is daar veel duurder...
Dit model van deze antieke motor moet een generator/dynamo model van 1900 aandrijven en het geheel komt als lading op mijn dieplader met 3 gestuurde assen.
De motor loop top benzine en wordt RC gestart en bestuurd.
Vast bedankt
Dieseldick
Nee ik heb geen ervaring in het bouwen van verbrandingsmotoren, maar...
Het gietstuk materiaal pakket is relatief NIET duur.
Besef wel dat als er iets goed misgaat met een gietstuk dat je dit vaak weg kan gooien.
Zeker als het aluminium of gietijzer is, beide zijn zo goed als niet te solderen, en aan een alu gietstuk lassen lijkt me een uitdaging.
Zekere ervaring op de draai/freesbank is zeker op zijn plaats, ook dient met gietstukken een 4 klauw te hebben om een stuk ged centrisch in te klemmen.
RC start en bediening.
Hier zie ik een probleem.
Het is een open cranck motor, deze werden/worden bijna altijd met de hand gestart.
Je doet afbreuk aan het model als je hier een startmotor systeem op gaat zetten denk ik.
Het is 40cc, dat geeft nogal aardige compressie, en op vele shows geweest te zijn weet ik dat dit soort zelfbouw motoren lang niet altijd even makkelijk starten.
Ook draait deze motor op een "vast" toerental en dit wordt geregeld door de regulateur.
Echt veel valt er ook niet te regelen aan deze motor met RC. Hooguit van stationair naar werk toerental denk ik.
Denk er ook aan dat de motor wordt gekoeld met een open hopper.
Als de motor lang draait zal je water moeten bijvullen omdat dit langzaam verdampt.
Succes in ieder geval.