Verbruik

• Topicstarter Topicstarter Eric.I
  • Startdatum Startdatum
E

Eric.I

Guest
Hey,

Dit is mischien een domme vraag, maar:

Me auto is net ingelopen, heb hem afgesteld en hij loopt perfect.
Alleen heb ik het idee dat die teveel nitro verbruikt.
De nitro spuit er soms uit met gas geven, en ik kan ook maar een minuut of 5 a 10 rijden met een volle tank van 75ml.

Is dit normaal of? Het is trouwens een HPI RS4 Evo3 met een 3cc motor.
Heb nu 1 liter 16% nitro opgemaakt.

Grt. Eric

Als jij je auto correct hebt afgesteld, en hij dus goed loopt. Lijkt mij 10 minuten gewoon te doen hoor. Ik vraag me ook af of je dit ook echt getimed hebt of uit de losse pols, want 5 of 10 min is wel groot verschil..;)

hij loopt perfect, vroeg het me gewoon af omdat het me eerste nitro auto is en ik me dus afvroeg wat ongeveer normaal is ;)

hij heeft nu 3 liter op 16% gelopen. Moet ik overgaan op 10% ?

Omdat hij nieuw is mag hij aardig brandstof verbruiken zo voorkom je dat hij te droog loopt en de motor verkeerd in loopt. Een lekkere blauwe pluim en een beetje sputteren is normaal. Wanneer je van stationair naar vol gas gaat mag hij er best een beetje moeite mee hebben voordat hij voluit gaat. Over een paar tankjes kun je de sproeier wat verder dicht zetten zodat hij beter reageerd op gas en meer vermogen heeft.

X luppie

Misschien een stomme opmerking, maar heb je in 5 minuten 2 liter brandstof verbruikt?
Zal wel een typfoutje zijn.

Ik zou trouwens gewoon op 16% blijven rijden.

ok thx mensen, nee hij heeft totaal 2 liter gehad, niet in 5 minuten ;)

hij pluimt goed, en loopt prima.

dat er nitro uit de uitlaat spuit maakt niet uit dan neem ik aan ?

ik gebruik brandstof van de modelbouwinkel hier, die hebben hun 'eigen' brandstof.

Hobma Modelbouw 16%

De "nitro" zoals jij het noemt is waarschijnlijk gewoon smeermiddel.
Omdat de uitlaat vd uitlaat niet op het laagste punt zit loopt het er ook niet zo makkelijk uit en hoopt het zich op. Als je dan gas geeft en er dus veel rook door de uitlaat moet neemt het wat van die opgehoopte olie mee.
En liever wat nitro uit de uitlaat dan een te arme afstelling.

Bolle

Als er nitro uit je uitlaat komt is die rijk afgesteld. = Meer verbruiken
ik denk wel dat je hem wat armer mag zetten

Mvg rino

Check eerst even hoe lang je met een tankje precies doet. Je kunt hem armer zetten, dan wordt hij zuiniger maar let wel op dat hij goed blijft rijden en de temperatuur van de motor niet te hoog wordt.

Je kunt ook een keer brandstof van een merk nemen ipv eigen mengsel, wellicht is het een groot verschil (of niet dan gebruik je het eigen mengsel verder).

Lees ook de stickies over afstellen nog een keer door, je moet eigenlijk niet naar verbruik kijken maar hoe de auto rijdt en of de temperatuur niet te hoog oploopt.

Wordt brandstof bij alle modelbouwzaken duurder? Toen ik laatst weer brandstof ging halen betaalde ik 36,55 voor 5L 16% ModelTechnics, die een half jaartje terug nog 31 kostte. De verkoper zegt dat het komt door een schaarste aan nitromethaan, kan iemand dat bevestigen? En weet iemand in de buurt van Breda misschien een zaak waar ik het goedkoper kan halen?

Ja, nitro is duurder geworden. € 36,55 is geen slechte prijs voor 5 liter overigens, € 7,00 euro per liter...Tornado kost meestal zo'n € 11,00 per liter.

hm zal eens een ander merk proberen dan. Dit huismerk kost €11,95

hij verbruikt echt erg veel, heb het bijgehouden, 4 minuten met een volle tank en dan rijd ik gewoon rustig. Verder loopt die prima.

Zal hem proberen iets armer te zetten, zover dat kan.

Moet even wachten op 2 nieuwe assen.

Sebass, valt nog mee, hier is het al 40 euro voor kannetje 5 liter 16 procent.. de 25 is 5 euro duurder.. Modeltechnics goes tornado.. tis nog nooit zo duur geweest, toen ik ermee begon betaalde ik voor 5 liter 16 29.99....

Bij de 1/10 op het circuit rijden we 5 min op een tank van 75ml. Meestal rijden de parkeerplaats rijders daar langer op.

Als je motor goed loopt, dan zou ik daar niets aan doen. Als hij echt te rijk staat dan gaat hij wel meer verbruiken, maar je moet wel echt zeker weten dat je de motor niet te arm zet! Laat je daarbij helpen door de winkel.

10 min rijden op 'n tank vind ik opzich niet gek. Je zou natuurlijk altijd minder gas kunnen geven :-)

Sebass, valt nog mee, hier is het al 40 euro voor kannetje 5 liter 16 procent.. de 25 is 5 euro duurder.. Modeltechnics goes tornado.. tis nog nooit zo duur geweest, toen ik ermee begon betaalde ik voor 5 liter 16 29.99....

5 Euro extra over 5 Liter? Dan zou ik direct overstappen op 25% :O
Toen ik anderhalf jaar geleden begon was het ook iets van 27 euro :(
Maarja nu heb ik gelukkig ook iets meer geld teveel :)

Back