Vercelli 10-11 april 2010
Vorig jaar na het seizoen had ik besloten om pas dan naar Vercelli te gaan als ik 10 kilo afgevallen zou zijn. Toen het er naar uitzag dat dit wel eens niet zou gaan lukken is de doelstelling bijgesteld in de zogenaamde `gewichtsbeheersing` dat meteen een stuk beter uitpakte en de burger moed gaf.
Dus op weg naar Vercelli, woensdagmiddag na het werk weg en 2 uurtjes gereden. We wilden na de lange koude winter lekker weer eens kamperen. De eerste camping werd meteen afgekeurd toen de eigenaar 30 Euro wilde hebben en we het vermoeden hadden dat hij het zeker niet zou gebruiken om zijn ongeschoren uiterlijk te op orde zou brengen maar direct zou omzetten in drank.
De volgende camping verlangde slechts 10 Euro inclusief stroom en de hele bende. Deal.
Toen we daar de volgende ochtend vertrokken zag ik een stadsbus met chauffeur en ik zou zweren dat het Its was die achter het stuur zat.
De dag erop zijn we in de buurt van Locarno aangekomen, lekker rustig aangedaan maar met 1 voorwaarde, we moesten van Helle door de Gotthardtunnel (17,5 km)
Aan de andere kant van de tunnel lag sneeuw, zelfs op de hoogte waar we reden, dus gewoon langs de weg. Nooit eraan gedacht om een mooie foto van mij met het nieuwe model te maken.
Om de tijd te doden houden we niet alleen de meest uiteenlopende gesprekken maar laten we ook onze fantasie de vrije loop. Het geval met Its en de buschauffeur was zo treffend dat we ook inderdaad vonden dat Its gezien zijn uiterlijk een buschauffeur maar dan van een trolleybus, had moeten zijn, Zo hebben we meteen maar even de bijpassende beroepen bedacht voor een aantal andere F3K piloten.
Theo: Leraar Nederlands
Bas: Huisschilder
Goswijn: Vertegenwoordiger in luxe lingerie (dus niet de pikante lingerie)
Bart: Professioneel Clini Clown
Aren: Veel in de medische wereld, van broeder tot gynocoloog
Het was in veel gevallen niet nodig om er een beroep bij te bedenken, dit zijn mensen die ons inziens gewoon op hun plek zitten. Wel bleven over een “beeldend kunstenaar”, een van de “boefjes” uit de Donald Duck en een “visverkoper” die beweert dat zijn vis de beste is. Andere zijn me momenteel ontschoten.
Simone Cavello met de Concept. Zelden een model gezien dat zo hoog kwam, Simone Cavello is een goede werper maar het model heeft ook een ongemeen stijve vleugel en romp.
Model van Roland Border, de Stobel V3. Lanceert ook makkelijk hoog en vliegt volgens Roland beter dan de Salpeter in de stevige wind die we op zondag hadden (6.5 m/s gemiddeld met uitschieters boven de 10 m/s. De zaterdag was een dag bijna zonder wind, niet mijn weertype wat je ook terugziet in de score (6 ronden op zaterdag, 2 op zondag)
De voorbereidingen voor de volgende dag (zondag), ontbijt en lunch maken. We wilden voordat de wedstrijd begon inpakken. Wedstrijd begon om 9 uur.
Jammer voor Bas want ik weet niet zo goed wat ik moet vertellen over de wedstrijd zelf. De winnar was de erste Italiaan die Vercelli wist te winnen, nummer 2 een Tsjech, er waren 3 Tsjechen die alle 3 erg goed waren. Nummer 3 Rudy Peters die ook erg goed vloog.
Nummer 4 een Tsjech. Ik ben 5-de geworden nadat ik 12-de stond na 6 ronden!!
En het nieuwe Logo voor de Twister dat je overal tegenkomt.
Een erg gezellige wedstrijd wederom, de rijstvelden waren nog niet vol met water, jammer want dat heeft toch ook wel wat. De zaterdagavond een 4-gangendiner, er is gezongen voor mij vanwege mijn 54-ste verjaardag.
Na de wedstrijd richting Genua (180 km) want daar in de buurt gingen we camperen. Aangekomen bij de camping vonden we dat het meer leek op een vieze, ranzige steengroeve met een bijzonder armzalig dorp en strand dat we besloten direct weer om te keren.
We staan nu in Zwitserland met het bijpassende gevoel maar hebben helaas wel 360 km daarvoor omgereden en massa’s tolwegen betaald . Bijkomend voordeel: de wedstrijd in Bemmel die het dichts bij is, vanaf ons huis gerekend (5 km) is nu nog maar 1000 km rijden.
Ben bang dat de 3 kilo er al weer aanzitten,
Loet`
Vorig jaar na het seizoen had ik besloten om pas dan naar Vercelli te gaan als ik 10 kilo afgevallen zou zijn. Toen het er naar uitzag dat dit wel eens niet zou gaan lukken is de doelstelling bijgesteld in de zogenaamde `gewichtsbeheersing` dat meteen een stuk beter uitpakte en de burger moed gaf.
Dus op weg naar Vercelli, woensdagmiddag na het werk weg en 2 uurtjes gereden. We wilden na de lange koude winter lekker weer eens kamperen. De eerste camping werd meteen afgekeurd toen de eigenaar 30 Euro wilde hebben en we het vermoeden hadden dat hij het zeker niet zou gebruiken om zijn ongeschoren uiterlijk te op orde zou brengen maar direct zou omzetten in drank.
De volgende camping verlangde slechts 10 Euro inclusief stroom en de hele bende. Deal.
Toen we daar de volgende ochtend vertrokken zag ik een stadsbus met chauffeur en ik zou zweren dat het Its was die achter het stuur zat.
De dag erop zijn we in de buurt van Locarno aangekomen, lekker rustig aangedaan maar met 1 voorwaarde, we moesten van Helle door de Gotthardtunnel (17,5 km)

Aan de andere kant van de tunnel lag sneeuw, zelfs op de hoogte waar we reden, dus gewoon langs de weg. Nooit eraan gedacht om een mooie foto van mij met het nieuwe model te maken.



Om de tijd te doden houden we niet alleen de meest uiteenlopende gesprekken maar laten we ook onze fantasie de vrije loop. Het geval met Its en de buschauffeur was zo treffend dat we ook inderdaad vonden dat Its gezien zijn uiterlijk een buschauffeur maar dan van een trolleybus, had moeten zijn, Zo hebben we meteen maar even de bijpassende beroepen bedacht voor een aantal andere F3K piloten.
Theo: Leraar Nederlands
Bas: Huisschilder
Goswijn: Vertegenwoordiger in luxe lingerie (dus niet de pikante lingerie)
Bart: Professioneel Clini Clown
Aren: Veel in de medische wereld, van broeder tot gynocoloog
Het was in veel gevallen niet nodig om er een beroep bij te bedenken, dit zijn mensen die ons inziens gewoon op hun plek zitten. Wel bleven over een “beeldend kunstenaar”, een van de “boefjes” uit de Donald Duck en een “visverkoper” die beweert dat zijn vis de beste is. Andere zijn me momenteel ontschoten.

Simone Cavello met de Concept. Zelden een model gezien dat zo hoog kwam, Simone Cavello is een goede werper maar het model heeft ook een ongemeen stijve vleugel en romp.


Model van Roland Border, de Stobel V3. Lanceert ook makkelijk hoog en vliegt volgens Roland beter dan de Salpeter in de stevige wind die we op zondag hadden (6.5 m/s gemiddeld met uitschieters boven de 10 m/s. De zaterdag was een dag bijna zonder wind, niet mijn weertype wat je ook terugziet in de score (6 ronden op zaterdag, 2 op zondag)

De voorbereidingen voor de volgende dag (zondag), ontbijt en lunch maken. We wilden voordat de wedstrijd begon inpakken. Wedstrijd begon om 9 uur.

Jammer voor Bas want ik weet niet zo goed wat ik moet vertellen over de wedstrijd zelf. De winnar was de erste Italiaan die Vercelli wist te winnen, nummer 2 een Tsjech, er waren 3 Tsjechen die alle 3 erg goed waren. Nummer 3 Rudy Peters die ook erg goed vloog.
Nummer 4 een Tsjech. Ik ben 5-de geworden nadat ik 12-de stond na 6 ronden!!

En het nieuwe Logo voor de Twister dat je overal tegenkomt.

Een erg gezellige wedstrijd wederom, de rijstvelden waren nog niet vol met water, jammer want dat heeft toch ook wel wat. De zaterdagavond een 4-gangendiner, er is gezongen voor mij vanwege mijn 54-ste verjaardag.
Na de wedstrijd richting Genua (180 km) want daar in de buurt gingen we camperen. Aangekomen bij de camping vonden we dat het meer leek op een vieze, ranzige steengroeve met een bijzonder armzalig dorp en strand dat we besloten direct weer om te keren.
We staan nu in Zwitserland met het bijpassende gevoel maar hebben helaas wel 360 km daarvoor omgereden en massa’s tolwegen betaald . Bijkomend voordeel: de wedstrijd in Bemmel die het dichts bij is, vanaf ons huis gerekend (5 km) is nu nog maar 1000 km rijden.
Ben bang dat de 3 kilo er al weer aanzitten,
Loet`