Beste allemaal,
In reactie op verschillende tips en argumenten ben ik er wel een beetje uit, de tip waar ik wat aan had was dat ik geen ammoniac moet gaan gebruiken voor het ontvetten, dat had ik ook gelukkig nog niet en nog nooit gedaan, maar een schilder vertelde mij dat, maar goed dat zijn eigenlijk ook hele andere materialen waar hun mee werken.
Mijn verfleverancier adviseerde gewoon wasbenzine te gebruiken voor ontvetten, en ik kan nu uit ervaring zeggen dat verfafbijt dus echt perfect werkt. Zie maar op de foto, hoe schoon de romp geworden is, en de gelcoat wordt hierdoor niet aangetast.
Ik heb een lekkere dikke laag op de romp gekwast, een uurtje of anderhalf laten intrekken, en daarna dus met een plamuurmes alles eraf gehaald, daarna met thinner de laatste resten eraf gewassen en klaar...nou ja....klaar. Dit alles was tussen mijn werk door in ongeveer een dag gedaan... !!
Ben nu de romp helemaal aan het opschuren weer met 320, daarna afnemen met wasbenzine, voor de zekerheid kunststof hechtprimer spuiten, baat het niet dan schaad het niet en je ziet hier ook helemaal niets van terug, en daarna gaat de kleur er weer op.
De boven kap is op deze manier al in de kleur, de romp bijna klaar voor de eerste laag kleur.
En de staart was al helemaal goed de eerste keer, daar hoefde ik dan ook niets aan te doen, gelukkig maar, want die is van ABS, dus met verfafbijt was daar niks van over gebleven.