verf en kleuren

• Topicstarter Topicstarter fred moeijes
  • Startdatum Startdatum
F

fred moeijes

Guest
Hallo houtmodelbouwers onder ons,

Ik ben begonnen aan een schaalmodel woonkamer bootje. De verf die ik hier op de hoek van de straat heb gekocht is slecht te verwerken. het is een aqrielverf die te dik is en "smeert" verder kan ik er weinig op plakken omdat dan de verf los laat van de boot.

Wie heeft er een sugestie??? met airbruchen wil ik nog even wachten omdat dat weer een hoofdstuk appart is en een penseel heb ik wel voorhanden.. :oops:

hoe kom ik eigenlijk aan de juiste kleur?? In de kit worden geen kleur nummersof namen genoemd, en ik wilniet zeggen dat ik kleuren blind ben want ik zie dingen nog aardig goed en draag geen bril maar blauw en groen lijken bij mij wel heel erg veel op elkaar..

Wie ooohh wie helpt mij verder???

Fred

hallo beste,
wat wil je schilderen ?
hout, plastiek ?
voor hout dien je eerst een primer te gebruiken kan je kopen in handige spuitbussen, breng deze op in dunne lagen en laat de lagen voldoende drogen, daarna kan je schilderen met hoogglans lakverf met borstel of spuitbus
met spuitbus heb je uiteraard een beter resultaat geen borstel strepen
indien je met spuitbus gaat werken beter verschillende lagen dan een te dikke dit om te voorkomen dat je zakkers krijgt
groetjes
mazout

Fred,

elke verf voor "hout" is in principe goed. Ikzelf heb jaren lang verf van de Hema gebruikt. Die had toen kleine potjes die niet te duur waren.
Elke DHZ zaak heeft verf in overvloed.

Naast de kleur is er natuurlijk ook nog de glansgraad.
Hoogglans is voor jouw bootje niet aan te raden. Zijdeglans komt mooier over. In werkelijkheid zijn de schepen echter meest mat, maar je model komt er denk ik minder mooi mee uit.

Wim

Back