verf probleem

• Topicstarter Topicstarter brouwpower
  • Startdatum Startdatum
B

brouwpower

Guest
hee iedereen...

ik heb een bouwdoos van een MB actros waarvan ik de sideskirts wit gespoten heb, toen afgeplakt en daarna groen gespoten. maar nu ik de tape er af gehaald heb zit het wit onder de plakresten. hoe kan dit en hoe los ik dit op? ik heb tamiya tape gebruikt.

wie kan mij helpen??

Remco

Wanneer heb je de tape er af gehaald, je moet direct na het spuiten als de verf net begint te drogen het tape er afhalen anders lost het lijm van de tape op in je verf.
En was de onderliggende laag wel goed droog dat is ook erg van belang.

ja oke ik heb de tape er pas de volgende dag afgehaald.
kan ik het er nog af krijgen of moet het in de ovenreiniger?

Remco

@ Zorre: bedankt en ik zal wel veel plezier krijgen denk ik. ik zij dat er bij omdat het misschien ook uitmaakt welke tape je gebruikt.

Remco

@ Zorre: bedankt en ik zal wel veel plezier krijgen denk ik. ik zij dat er bij omdat het misschien ook uitmaakt welke tape je gebruikt.

Remco

Ik weet niet of het uitmaakt wat voor tape je gebruikt, ik gebruik twee soorten ik heb KIP tape voor modelbouw. Maar daar heb ik het ook wel mee, alleen als ik maskeer film heb heb ik er geen last van.

Was is markeer film voor iets? is dat ook een soort tape?

Remco

Ik heb er ook weer niet heel veel verstand van maar als ik het zo bekijk zou je het ook plakplastic kunnen noemen alleen van maskeer film is het zo dat de kleef kracht niet zo groot is dus beter voor je verf. hecht voldoende meer ook niet en is super geschikt.

maar nu ik de tape er af gehaald heb zit het wit onder de plakresten.

Remco

Geef meer info aub, dan kun je zo'n probleem bespreken en ook aanpakken. Stel je voor, de oplosmiddelen die uit verf verdampen geven de problemen die je ondervind met het tape? Zou kunnen...

Back