Ik heb het beginners airbrushsetje van Revell (deze:
) en eigenlijk alleen ervaring met de verfspuit van Humbrol die je op een blikje moet schroeven.
(Deze
Ik behaalde altijd keurige resultaten met die blikjesspuit, maar die blikken zijn altijd leeg op het moment dat je het niet kunt gebruiken.
En als de bus bijna leeg was worden de druppels te dik.
Maar de resultaten waren altijd alleszins acceptabel als je met bovenstaande rekening hield.
Maar toen het nozzeltje versleten was en er geen vervangend onderdeeltje te koop bleek moest er maar een compressorspuit komen.
De bovengenoemde dus.
(Mijn budget is helaas niet groter.)
Met die compressor-spuit heb ik eigenlijk nog geen fatsoenlijke resultaten gehaald.
Sinaasappelhuid, druipers, geen hoogglans, alles heb ik er al mee behaald, behalve mooi resultaat.
Nu weet ik dat het een 'basic van het basic' setje is, maar géén mooi resultaat is wel heel weinig.
De laatste frustratie heb ik zojuist gehad.
Ik wilde de opbouw van de Severn Class RNLI life boat spuiten.
Bij het vullen zag ik all heel kleine belletjes in het reservoirtje, maar (voor mij) niks verontrustends.
Toen ik wilde spuiten kreeg ik een soort atoombommetje van oranje verf.
Alles oranje, mijn handen, het spuitcabinetje, de verfspuit maar niet de accommodatie.
Die was nog net zo grijs als daarvoor.
Wat oh wat doe ik fout?
(Ik denk anders dat ik maar weer ouderwets met het kwastje aan de gang ga.
Dat wordt ook best mooi.)
Gefrustreerde groet;
Menno

(Deze

Ik behaalde altijd keurige resultaten met die blikjesspuit, maar die blikken zijn altijd leeg op het moment dat je het niet kunt gebruiken.
En als de bus bijna leeg was worden de druppels te dik.
Maar de resultaten waren altijd alleszins acceptabel als je met bovenstaande rekening hield.
Maar toen het nozzeltje versleten was en er geen vervangend onderdeeltje te koop bleek moest er maar een compressorspuit komen.
De bovengenoemde dus.
(Mijn budget is helaas niet groter.)
Met die compressor-spuit heb ik eigenlijk nog geen fatsoenlijke resultaten gehaald.
Sinaasappelhuid, druipers, geen hoogglans, alles heb ik er al mee behaald, behalve mooi resultaat.
Nu weet ik dat het een 'basic van het basic' setje is, maar géén mooi resultaat is wel heel weinig.
De laatste frustratie heb ik zojuist gehad.
Ik wilde de opbouw van de Severn Class RNLI life boat spuiten.
Bij het vullen zag ik all heel kleine belletjes in het reservoirtje, maar (voor mij) niks verontrustends.
Toen ik wilde spuiten kreeg ik een soort atoombommetje van oranje verf.
Alles oranje, mijn handen, het spuitcabinetje, de verfspuit maar niet de accommodatie.
Die was nog net zo grijs als daarvoor.
Wat oh wat doe ik fout?
(Ik denk anders dat ik maar weer ouderwets met het kwastje aan de gang ga.
Dat wordt ook best mooi.)
Gefrustreerde groet;
Menno