Verf verwijderen

Met welk product kan ik best verf verwijderen van een cabine? Wil namelijk alles in een nieuw kleurtje spuiten. Naar mijn mening zit er geen grondverf op de cabine. Hoe ga ik best te werk?

Ik heb dat een keer gedaan met remvloeistof.
Eerst de cabine ligt op schuren en dan met een kwast insmeren met remvloeistof. Na een tijdje kan je het er met een spateltje of iets dergelijks zo afschrapen.

Als je klaar bent wel heel goed afspoelen met water, anders kan het kunststof aangetast worden.

Blue wonder schoonmaakmiddel (o.a bij de Jumbo; blauwe fles) is mij ook een keer goed bevallen. Onverdund in een bakje doen, daar onderdelen in doen en de bak weer in een bak met warm water zetten (Au bain Marie) Ruikt ook lekker, maar weet niet of dat inmiddels van samenstelling gewijzigd is.

carson paintkiller
doe het op doekje en wrijf eroverheen,herhaal t elke x met nieuw stukje doek,zo neemt t telkens de verf op
is er in flesje en spuitbus,spuitbus werkt niet echt lekker vind ik
enne hou wel iemand in de buurt om vinger op gat van fles te houden,t verdampt waar je bij staat/zit

Bij deze, alles met Bakoven reiniger schoongemaakt.
Werkt perfect, en super goedkoop en het resultaat kan zich zien laten.!
En lekker vlug in bewerken, in elk geval heb ik het maar een paar minuten laten inwerken.

Kijk/lees hier ook, hier heb ik de tip vandaan;
http://www.modellversium.de/tipps/3-nuetzliches-aus-dem-alltag/8009-.html

foto 6.JPG

IMG_2035.JPG

IMG_2071.JPG
samen gevoegd.jpg

Heb het geprobeerd met rem olie met oven reiniger niks werkt. Ben dan maar beginnen schuren met de dremel en het oude getrouwe schuurpapier.

Heb het geprobeerd met rem olie met oven reiniger niks werkt. Ben dan maar beginnen schuren met de dremel en het oude getrouwe schuurpapier.

Van welk materiaal is de cabine gemaakt ?
Wat voor verf/lak zit er op de cabine ??
Dit is belangrijk om te weten, zodat je de juiste middelen kan gebruiken om de verf/lak ter verwijderen.

Het is een grijze metallic verf ik denk auto lak.

Tja, dit kan je alleen verwijderen met thinner, maar dan moet de cabine wel van metaal zijn, want een kunststof cabine lost op in thinner.
De cabine minstens 3 dagen in de thinner laten liggen, zodat de lak goed kan oplossen
Bovendien is thinner nogal giftig en dus alleen buiten gebruiken en een masker opzetten.

Thinner is bovendien nogal duur in aanschaf!

Wordt het niet week met ammoniak?

Zelf gebruik ik een beetje Dreft in wat water. Goed afspoelen en zo min mogelijk met vingers aanraken.

Amoniak heeft geen invloed op het materiaal.Een nieuwe kabine gaat bij ons in een emmer water met een scheut amoniak,met een kwastje er over en laten drogen.

Back