Verfraai je Minimag of Funjet met een nachtlichtsetje.

Hier een foto van het printje wat ik heb laten maken voor een aantal toepassingen.

DSC02446.jpg

De pint heeft een afmeting van 2 bij 3 cm

Hier een foto van de relais module

DSC02449.jpg

De relais module heeft een rood statusled op de print.
wanneer je de jumper eraf haalt dan wordt het een puls relais (dus dan valt het relais na 250 ms vanzelf weer af)
met jumper is het een houd relais dus dan moet je hem zelf weer uit zetten met je stick of schakelaar.

Deze relais module kost 12,50 excl verzendkosten.
verzendkosten 2,50

Hier een foto van de llichtmoduleprint opgebouwd. (het ralais zit er straks niet op, hier kan je de twee extra leds dan op aansluiten).

DSC02441.jpg

Deze kosten 17,50 Euro excl verzend kosten.
verzendkosten 2,50

Als je aangeeft voor welk toestel je ze wilt hebben kan ik de bedrading langer of korter al maken.

Bobbert zei:
Hier een foto van de lichtmoduleprint opgebouwd. (het ralais zit er straks niet op, hier kan je de twee extra leds dan op aansluiten).

Dus als ik er extra leds op wil aansluiten moet ik de Ralais module erbij kopen..??
Kan ik ook gewoon niet extra leds paralel schakelen aan een andere led...??

Duccan zei:
Bobbert zei:
Hier een foto van de lichtmoduleprint opgebouwd. (het ralais zit er straks niet op, hier kan je de twee extra leds dan op aansluiten).

Dus als ik er extra leds op wil aansluiten moet ik de Ralais module erbij kopen..??
Kan ik ook gewoon niet extra leds paralel schakelen aan een andere led...??

Als ik het goed begrepen heb, wordt de verlichtingsset geleverd zonder de relais. Op de soldeer-aansluitingen daarvan op de print kan je dan de extra leds aansluiten??

klopt Mpxfan,

De print heb ik zo ontworpen dat hij voor meerdere schakelingen gebruikt kan worden.

Een lichtsetje voor 3 tot 5 leds
een relais module met houd en puls keuze.
en een camera module om een camera via je zender aan te sturen.

Deze heb ik afgelopen zomer hier op het forum al verkocht, maar dat was op een printje alleen voor de camera dan.

Nu kunnen al deze schakelingen op een print gemonteerd worden en met de combinatie van de juiste software die in de pic gebrand wordt bepaal ik dan wat het van een schakeling wordt.

De cameramodule wordt trouwens incl mini camera verkocht.
Dat is z'n camera van bartsmit aan een sleutelhanger.

Er staat op het forum hier ook een heel topic over.

zoek maar eens onder luchtfoto's maken op een goedkope manier.

Bij ieder module lever ik ook een aansluitschema en gebruiksaanwijzing hoe je de extra leds aan moet sluiten en een stukje krimkous om daarna als je dat wilt alles in te krimpen.

Nu het hier toch over lichtjes gaat.
Je kan bij Graupner zo'n verlichtingssetje kopen voor een micro 47G.
Hoe werkt dit dan want je hebt toch geen kanalen over bij deze heli?

Ik ben ook wel geïntreseerd in dat voor een minimag maar ik zal dan wel iets laten weten.(Kan dat over een maand nog of is het tijdelijk).

En nog één vraagje: heeft de verlichting veel invloed op je vliegtijden.

Hoe dat bij een bell 47G gaat als je geen kanalen meer over hebt weet ik niet
dan zal het wel direct op de accu worden aangesloten.

Dat kan met mijn printje ook als je er zo een zou willen hebben.
is alleen een kwestie van de software aanpassen en een knopje op de print maken om een licht programma te kunnen kiezen.
verder zou er dan een 7805 stabilisator bij moeten komen om 5 volt te maken.
Alles is mogelijk.

het stroomverbruik van die paar ledjes is te verwaarlozen in verhouding met je stroom van de motor.
Dus maakt niets uit in vliegtijden.

En ja hoor je kan over een maand deze lichtsetjes nog kopen hoor, of ik moet ineens door de hele voorraad printjes heen zijn op de korte termijn.

Stuur me maar een pbtje tegen die tijd voor een bestelling.

Doordat er toch een goede vraag naar ledverlichting in de rc modelbouw is .
Heb ik al mijn projektjes nu maar in een kleine shop ondergebracht.

Alle minimodule's komen daar te staan en die ik nog ga maken.

Hij is nog in aanbouw maar je kan al rond kijken.

www.webshop.rc-flyfun.nl

grt Bobbert

Niet dat ik dit draadje grondig gelezen heb of je webshop fatsoenlijk bekeken (sorry!):

Maar heb je ook vliegtuigverlichting die gewoon links/rechts groen/rood brandt en op de staart/buik gewoon wit/knippert?
Zoals het hoort voor vliegtuigen, dus? ;)

Back