vergeet conversiesets , os komt met een gt15 gasser

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door ekoning, 18 aug 2012.

  1. ekoning

    ekoning

    Lid geworden:
    1 dec 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Zwolle
    hi,

    ik heb onlangs mijn 700n heli omgebouwd met een gasserman conversieset en een zenoah 26cc , het was een hel , veel uitzoekwerk en pielen zeg maar.

    nu lees ik onderstaande en wordt blij want heb nog een 700n en met de nieuwe os MAX gt15 die gewoon in je 700 of andere heli past wordt het appel eitje:

    [​IMG]

    The test video for OS GT15 Gas Engine is finally here, do you remember we ever published that OS is going to come out 15c.c. gas engine?
    OS ever showed GT15 gas engine in Shizuoka Model Show, the author inquired to OS engineers and they said the power is decreased about 15% comparing with nitro engine at the same grade.

    Please note this is 15c.c. gas engine, some pilots ever modified T-REX 700N to gas engine in the past and the engines are at least 26c.c. Do you satisfy with GT15 output?


    OS Max GT15 - Align Trex 700 - YouTube

    helaas wel concept nog, als hij uit is koop ik hem.
    wat vinden jullie ervan?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Op andere websites word gezegd dat deze motor tot 90% van de power heeft van een OS max 91 nitro motor. Dat houd in dat hij dus echt veel power heeft. Verder weegt hij stukken minder dan een 23cc of 26cc, maar weer net iets meer dan een doorsnee nitro motor. In het filmpje heeft hij genoeg power voor 3d vluchten, maar ik heb mijn twijfels als ik merk dat het daadwerkelijk maar een 15cc motor is.
    Van de andere kant, met een stuk minder gewicht heb je ook niet meer zoveel power nodig ipv met die logge 26cc zenoah haha.

    Ik ben erg benieuwd!
     
  3. ekoning

    ekoning

    Lid geworden:
    1 dec 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Zwolle
    ja , ik ook benieuwd , ik heb 2 700 nitro en als deze motor een normale prijs gaat al het nitro eruit.
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    ,,,,,
     
  5. Arjantjuhhh

    Arjantjuhhh

    Lid geworden:
    2 mei 2009
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Hee Erik,

    Ik heb ook nog een 700N op de plank staan, misschien leuk motortje dan dat nitro gesmeer...........
     
  6. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    mmmmmmmm think,think:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    Wanneer is er uitzicht dat deze op de markt komt?prijzen??
    Lijkt me ook wel wat voor mijn 700 een leuk a.s. kerstkadootje;)

    Greetz

    Jeroen
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  8. ekoning

    ekoning

    Lid geworden:
    1 dec 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Zwolle
    hij komt in december van dit jaar, 91hp eruit , deze erin zonder conversiekits.

    News Content: [​IMG] [​IMG]
    The product information of GT15HZ already announced on April, 2012, it is an O.S.2-stroke gas engine for helicopters, and it is also the first gas engine designed especially for 90 grade engine/ 700 grade electronic helicopters.

    GT15HZ SpecificationDisplacement14.95ccBore27.7mmStroke24.8mmPractical R.P.M Range2000-16000r.p.m.Output2.8ps/14000r.p.m.Weight706g(Engine)92g(CDI Igniter)
    The GT15HZ for sell has a bit different from the concept model, which is that the carburetor is new type developed with Walbro.
    Powerboost pipe and E4051 silencer will be available simultaneously.
    Comparing with Nitromethane, gasoline consumption seems much cheaper; also, 300cc fuel will enable to fly about 30mins.
    It seems that GT15HZ is still attractive from these two points.
    The list prices are as below:GT15HZ engine: 39900 yenPowerboost pipe: 49875 yenE-4051 silencer: 43575 yen
    Resource: RC Tech
     
  9. mikerokkenjager

    mikerokkenjager

    Lid geworden:
    10 apr 2011
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Weert
    Dat zou voor mij een rede zijn om een 600/700n er langs te nemen
     
  10. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Hehe eindelijk.
    Heb al 2 maanden een nieuwe trex 700 n in de doos staan wachtend op dit motertje.
    Ben benieuwd wie hem in europa gaat leveren of wordt het bestellen
    in japan?

    Gr.Rob
     
  11. ekoning

    ekoning

    Lid geworden:
    1 dec 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Zwolle
    NICE!!
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    respect voor het geduld....
    bij mij had hij al in elkaar op de kast gestaan...
     
  13. tmdrtn

    tmdrtn

    Lid geworden:
    4 okt 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Oskarshamn
    Lijkt me veelbelovend!

    Als deze motor beschikbaar is ga ik er een heli voor kopen!
     
  14. Arjantjuhhh

    Arjantjuhhh

    Lid geworden:
    2 mei 2009
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ik heb er al een 700 voor staan.

    Weet iemand wanneer deze motor in Nederland te koop is??
    Ben zat om steeds weer een Nitroheli (waar ik hele middag mee op de kop heb gevlogen) schoon te poetsen!!!!

    Wat ziet het ding er dan uit, maar glimt mooiiiiiiiiiii
     
  15. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Ah..beetje poetsen nu en dan nix mee.
    Maar valt op dat ie minder vermogen heeft als de nitro tegenhanger.. Dit ga je toch merken, of is dit met benzine anders?
     
  16. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het vermogen tegenover zijn grotere 23cc, 26cc en 29cc broers... Wat denken jullie daarvan?
     
  17. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Ik moet zeggen dat het niet mee valt om een nieuwe Trex 700 n zolang in de doos te laten staan maar ja, bijna sinterklaas en doe ik net of ik hem net heb gekregen, surprise:)
    Nee wilde persee wachten tot de OS motor uit is en dan pas bouwen omdat ik geen zin heb om dan achteraf wellicht de boel uit elkaar te moeten halen omdat er net een modificatie bij het motertje zit.
    Qua power denk ik dat het wel goed zit. Je moet niet vergeten dat een zenoah 230 (nu 240) redelijk zwaar is en de pk's zijn dacht ik zelfs niet hoger dan de 15Gt van OS terwijl de moter wel een stuk lichter is.
    Ik ben geen 3d vlieger (tenminste nu met blade nano gaat het misschien wel komen) maar voor mijn doeleinde zal het OS motertje meer dan voldoende power hebben. En dat voor een uur vliegen op een 630cc trex 700 tank,:D

    Gr. rob
     
  18. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Dit lijkt veelbelovend.
    Ik zit ook al enige tijd te denken aan een benzine heli en dit maakt natuurlijk de keuze een heel pak groter (qua heli) :p.

    Inderdaad, de motoren met meer cc's wegen natuurlijk ook iets meer. Dus ik vermoed (hoop) dat de OS een eenvoudig en makelijker te monteren motor zal zijn die toch nog behoorlijk presteert :).
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Ha ha,
    ....:yes:....
    die 700 nitro van Align is wel een stukje goedkoper geworden,
    en dan dat machientje in lijkt me wel een mooie heli te worden,
    ..:zon:..
    think think


    groetjes Uwe
     
  20. ekoning

    ekoning

    Lid geworden:
    1 dec 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Zwolle
    eind november! nieuw nieuws


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] Date: Wednesday 14 November, 2012 News Summary: [​IMG]

    News Content: [​IMG] [​IMG]

    After the announcement by O.S. published, most pilots eventually have some ideas about the availability; the O.S. gas engine for helicopters is going to be on sale finally!


    However, the photo is quite different from the sample before; apparently, the carburetor is not the same. It became gas engine carburetor from nitro 3-needle carburetor which is familiar before. There is a small portion for insulation linked between carburetor and engine, which means that the heat transmission of nitro carburetor still can’t be dealt with.


    This is a standard type carburetor, the round object bulged on the front of carburetor is like a fuel stable supply system like DRS system, which is applied on gas engine for decades.

    [​IMG]

    Specification:¡´Displacement: 14.95cc¡´Bore: 27.7mm¡´Stroke: 24.8mm¡´Practical RPM range: 2,000¡ã16,000r.p.m.¡´Output: 2.8ps/14,000r.p.m.¡´Weight: Engine: 706g, CDI igniter: 92.0g


    There are two silencer choices, the Powerboost pipe developed for GT15HZ and E-4051 silencer.

    [​IMG]
    [​IMG]


    The pricing has also announced, the list price for engine without silencer is JPY 39900, JPY 49875 for engine with GT15HZ powerboost pipe and JPY 43575 for engine with E-4051 silencer.


    O.S. GT15HZ can be installed on 90 class helicopters with some modification as the carburetor has become a bit large. Please see the photos below for four helicopters installation, as you can see, the fan cover must be modified a little to install the whole engine.[​IMG]
     

Deel Deze Pagina