Vergroten tankje

• Topicstarter Topicstarter off roadie
  • Startdatum Startdatum
O

off roadie

Guest
Is het mogelijk een groter tankje op een 1/10 auto te plaatsen of ga ik door het langer te rijden zonder mijn motor te laten afkoelen, hem beschadigen?Of zijn er andere manieren om je rijtijd te vergroten.

JE kan wel een grotere tank kopen maar ik weet niet waar je die tank kwijt kan

je kan een dual tank-mod maken.... er is hier iemand met een hpi savage die dat gedaan heeft.... vraag het ff :wink:

Dat het mogelijk is weet ik maar of mijn motor (vx18)ervan stuk gaat gaan.Wou mijn tank vergroten d.m.v. polyester.

als je tankje bijna leeg is kan je gewoon bijvullen zonder de motor uit tezetten. en dan is het tanken 2 tellen werk/

je kan grote brandstof filter inzetten deze hebben een extra inhoud
zie wel dat die gevuld zijn + je tank anders heeft het geen enkele zin :p

ik zou gewoon een groter tankje kopen
en je kan je motor mss koelen met een PC koelertje van 5op5
of maak iets wat je met een riem op je motor zet
of grotere koelkop ....mogelijkheden genoeg om de temp te regelen

misschien is het mogelijk om een tweede tank boven op je andere te monteren en ze dan in serie aan te sluiten...

de brandstofaansluiting van de bovenste tank sluit je dan aan op de luchtaanvoer aansluiting van de onderste, de luchtaansluiting van de uitlaat gaat dan op de bovenste tank, waardoor je in principe door de bovenste tank te vullen de brandstof door laat lopen naar de onder en de tanks niet afzonderlijk hoeft te vullen....

zou dit mogelijk zijn?

voor de motor hoeft het niet slecht te zijn, als je maar op de temperatuur let (rijkere afstelling veroorzaakt minder warmte en misschien een groter gat voor en achter in je kap)

Back