verhoudingen pulsjets

• Topicstarter Topicstarter eclipce
  • Startdatum Startdatum
E

eclipce

Guest
Hallo,

Ik ben bezig om voor mijn profielwerkstuk een pulsejet te bouwen. Ik heb al veel gelezen op het internet alleen 1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik wil graag een lockwood-hiller bouwen omdat je daar geen ventielen voor nodig hebt die kapot kunnen gaan. Ik heb op internet een bouwtekening gevonden met maten erbij. Is het belangrijk om je precies aan die maten te houden of mag je er wel wat van afwijken? De uitlaat loopt naar het uiteinde breder toe. Kun je hier ook gewoon een buis voor gebruiken die dezelfde diameter houd?

De maten en zeker de verhouding zijn erg belangrijk. Bij een pulsjet is de stroming van de lucht en vooral de venturi werking erg belangrijk. Juist de uitlaat bepaald hoe goed de motor werkt. De lucht moet weg kunnen maar ook druk opbouwen maar tegelijk ook nieuwe lucht en brandstof aanzuigen.

Ik heb op internet al een bouwtekening gevonden.
http://www.home.no/andreas.sunnhordvik/mekanisk/Valveless/Drawing.jpg
Als ik hem op deze manier maak zou deze dan werken?
Is het bijvoorbeeld een probleem als je een verbrandingskamer hebt van 240mm i.p.v 237mm? Zulke kleine wijzingen zullen toch niet zo'n groot effect hebben neem ik aan? Hij hoeft ook niet optimaal te presteren. Mijn doel is alleen om het lopend te krijgen.

Ik ben vandaag even wezen kijken naar buizen. Hij wordt volgens de tekening die ik heb gevonden wel erg groot. Is het mogelijk om alle maten te delen door 2? De verhoudingen blijven dan hetzelfde. Zal hij dan nog werken?

Een pulsejet maakt gebruik van resonerende drukgolven. Deze ontstaan alleen als de verhoudingen en vorm precies kloppen. Een "valveless" is wat dat betreft nog kritischer dan een "valved" pulsejet.
Alle maten zomaar even door twee delen gaat zeer waarschijnlijk niet werken. Of een afwijking van een paar mm in de doorsnede veel invloed heeft is mede afhankelijk van de grootte van de jet. Een paar mm verschil op 300mm is niet zo'n ramp. Een paar mm verschil op 40mm wel.

Weet echter waar je aan begint. Om een werkende "valveless" pulsejet te maken, moet je denk ik toch minimaal de beschikking hebben over een knipbank, een platenwals en een (Tig)lasapparaat, of iemand kennen die hier toegang toe heeft en je wil helpen. Verder maken de meeste "valveless" pulsejets gebruik van gas (propaan) als brandstof. Daar kun je als 14-jarige ook niet zomaar aankomen en een gasfles kopen of huren is ook niet goedkoop.

Kijk ook een op Home made jet & pulsejet engine voor veel nuttige informatie en ook bouwtekeningen.

Dit is de account van mijn broertje. Ik zit zelf in 6vwo. Ik heb wel familieleden die mij kunnen helpen en beschikken hebben over een werkplaats. Ik kwam op internet een wat kleinere tegen namelijk deze: Focused Wave Engine Scale Drawing 01
Is dit een die makkelijk te bouwen is?

Tja, wat is makkelijk. Laten we het zo zeggen; als je deze niet kunt bouwen, kun je geen enkele pulsejet bouwen.

Het ontwerp werkt in ieder geval:
FWE_Short_Lady_pic1_small.png

Reynstodyne Fokus 'Short Lady'

- Type: Reynst Breathing Focused Wave Valveless Pulsejet
- Evaluation: SUCCESSFUL, independently verified
- Performance: Easy starting, good running
- Features: Easy starting, good running, throttleable, low cost, light weight
- Design disclosure: 2004
- Prototype: Independently built & tested 2004, Steve Bukowsky
Construction Page 1
Construction Page 2 & Testing
Original post in Kenneth Moller's Valveless Pulsejet Forum
First run post in Kenneth Moller's Valveless Pulsejet Forum
More independent developments from the Valveless Pulsejet Forum:
Stainless FWE with small intake runs at -3F!
New FWE on the block
Successful FWE Run With Video
A new propane line, Larry you better sit down for this :D
Some Fairly Nice New FWE Pics
New Set of Linear FWE Plans
Type07 FWE
Another Classic FWE Built & Run
Short Lady FWE Build!

Home Page / Site Map - Cottrill Cyclodyne Corporation

Ik ben vandaag opzoek geweest naar paar buizen.
Ik heb een buis gevonden met een buitendiameter van 32mm en een binnendiameter van 29mm. Ik heb ook een rvs buis met een binnendiameter van 35 mm. Welke kan ik het beste gebruiken voor de uitlaat? Het is mij uit de tekening niet helemaal duidelijk of ze de buiten- of binnendiameter bedoelen. Voor de inlaat heb ik een buis gevonden van 19mm binnendiameter zoals de tekening aangeeft.

Back