Verkleining Proline MT wielen assortiment?

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
Neh.. dat zijn kleinere wielen (toch?) In de 1/10 sectie staan 2.8" wielen.. MT wielen zijn 3.8"..
Correct me if I'm wrong..

Klopt, Monstertruck wielen zijn 3,8", dus behoorlijk wat groter dan de stadium truck 2,8 inch velgen.
Volgens mij hebben ze nooit een echt groot assortiment gehad qua Monstertruck wielen, behalve een 5-7 jaar terug, met de mashers, mashers 40 series, Moab 40 series, Big joes, Badlands, etc.

Maar misschien dat ze door de release van de LST XXL2 en de Savage Octane wel weer wat extra gaan maken?
Ik hoop dat ze de 40 series mashers weer uit gaan brengen, hele mooie banden!

Ze hadden toch echt wel een aanmerkelijk uitgebreider MT wielen assortiment.. 3/4 jaar geleden in ieder geval nog.. Verschillende wielen zonder offset.. Traxxas style bead wielen, en non-Traxxas..

De wielen die ik nu op m'n E-Revo heb, kan ik nu niet eens meer vervangen, als er iets mee is :@ (Trenchers op Tech5, en dan getaped)

Voor wielen zou je ook kunnen kijken maar axial oversized. Dat is vergelijkbaar met 40series. Banden hebben ze er ook wel bij maar niet vergelijkbaar met trenchers dacht ik.

Met 3/4 jaar geleden bedoel je 3 kwart jaar?
Ik heb even gekeken, de velgen zijn inderdaad minder, maar ze hebben diverse nieuwe banden er bij gemaakt.
Maar er zijn zat winkels die de velgen nog in stock hebben neem ik aan!

Ik heb die Trenchers van jou gezien, past daar geen truggy wiel op?
Ik heb het idee dat de 40 series banden op mijn auto veel breder zijn?

Wat is trouwens het probleem met velgen met een 1/2 inch offset?

@ Caretaker, zijn die oversize velgen er ook zonder offset?

3/4 is inderdaad 3 kwart :)
En ik zou er niet van uit gaan (die voorraad).. 3/4 jaar terug had ik 1 wiel kapot van m'n E-Revo (doorgedraaide meenemer).. Toen had ook niemand een vervangend wiel op voorraad..
Nu 'bestaat' et hele artikel zelfs niet meer :(
Ben ik blij dat m'n reparatie van de meenemer toen werkte!

@Caretaker: weet jij toevallig of Proline banden daar op passen?

Maareh.. ik bedoel deze post eigelijk vooral als een 'sign O the times'..
Veel RC producenten verkleinen hun assortiment (als ze al niet failliet gaan)

Of er ook velgen zijn zonder offset weet ik niet. dan zou je even op de site moeten kijken.

Proline banden passen erop ja, ik heb zelf big joe's op oversized velgen gebruikt.

Ik heb ze ook op Big Joes gehad, die Axial velgen, maar dan de beadlocks.
Werkte perfect, en paste goed.
Maar ik heb het idee dat de banden die jij hebt smaller zijn dan de 40 series die ik heb?
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Ja, dat wist ik inderdaad, maar ik dacht dat ze smaller waren.
87MM is toch aardig breed, dus dan klopt het toch wel dat het 40 series zijn.

Trenchers zijn een stukje hoger dan big joe banden dus vandaar lijken ze smaller.

Tapen is gewoon nodig bij high power trucks. Met mijn 2 nitro savages deed ik het altijd.
Ook bij voor gemonteerde banden. Die kookte ik los van de velg.

Ja hmm.. koken.. ik doe het ook wel es, maar niet 1-2-3 m'n favoriete bezigheid ;)
Misschien es rondkijken voor beadlock wielen dan maar..

Met beadlocks bedoel je? :O

op m'n 1 op 5 zitten ook beadlocks.. so far.. so good..

Dan had ik hem niet goed vastgedraaid, maar op een snellere motor op 6S werden ze mij afgeraden, beadlocks :)
( 1717 1650Kv op 6S is iets meer dan 36500 toeren theoretisch :)

In m'n 5T zit een 2250KV.. ook op 6S.. NOG meer toeren :D
Anyhow.. ik kan me voorstellen dat beadlocks niet zomaar alles kunnen hebben idd..

Weet het niet zeker, maar volgens mij worden beadlocks vooral afgeraden door het extra onafgeveerd gewicht.
Niet omdat ze het niet aankunnen, dat is meer hoe de beadlocks/banden ontworpen zijn.

Onafgeveerd gewicht heeft als nadeel dat er meer massatraagheid optreed, hobbels zullen dus minder goed opgevangen worden als de wielen meer wegen, wat als resultaat geeft dat de wagen minder strak rijdt.

Btw Dutch, omdat je wielen een groter omtrek hebben, zullen je wielen op dezelfde snelheid dus minder toeren maken omdat ze meer afstand afleggen.
Beadlocks op een 1/5 scale krijgen qua rotatie dus minder voor hun kiezen, tevens kunnen ze vaak robuuster uitgevoerd worden.
Door het extra formaat zal dit minder invloed hebben dan bv. een 1/10 truggy met beadlocks, als voorbeeld heeft een Baja beadlocks maar een Savage of Bullet niet.

Back