Beste Paul, bedankt voor je reactie.
De constructie van de Xtreme Composite is exact gelijk aan de Comp ARF.
Het is idd een bol-in-hol constructie zoals je zegt, maar die scharnierpennen zijn reeds voor gelijmd in de fabriek (zie foto). Deze scharnieren zijn van het 'phenolic' kunststof. (zie foto ter verduidelijking)
Om het hoogteroer aan de stabilo te verbinden steek je een staaldraad door de scharnieren.
Nu is het probleem dat het gat in de scharnieren met de tijd "uitloterd" en er dus speling ontstaat.
Dit is zeer zeker een probleem, ook bij de Comp ARF. Kijk maar eens op de buitenlandse fora. Het staat vol met klachten over dit fenomeen.
Hoe je zoals je zegt extra scharnierpennen installeert is me niet meteen duidelijk, en als je daar voorbeelden van hebt ben ik zeker geïnteresseerd. Dit omdat de arm naar het scharnierpunt nogal lang is (zie photo)
Ik vroeg me dus af, hoe de constructiewijze is bij de Krill-toestellen.
Als deze identiek is aan de Comp-Arf, dan zullen de Krill er ook last van hebben, en dan kan je beter bij de constructie maatregelen nemen zoals het inlijmen van busjes in de gaten waar je de staaldraad doorsteekt, maar dat is een serieus werk, maar loont wel.
Dit wou ik gewoon weten voor ik een beslissing neem over welke volgende kist ik aanschaf.
Zelfs met dit nadeel van die 'phenolic' scharnieren, voor mij nog enkel full-composite kisten. Een droom om te bouwen en te vliegen.
Koen