verlengen scania chassis

hallo,
weet er iemand een adresje waar ik langere aandrijf assen kan bestellen? wil mijn scania verlengen,maar dan moeten er denk ik wel langere aandrijfassen onder....
wie o wie kan mij verder helpen?

Verlengen of verkorten van de aandrijfas kan met een universele aandrijfas van Carson/veroma bestelnummer 907004.
Deze kan door iedere redelijk gesorteerde modelbouwzaak besteld worden.;)

Ook der Getriebedoktor heeft aandrijfassen maar dan zit je weer met de verzendkosten vanuit Duitsland.

Kardanwellen - Der Getriebedoktor

Groet,
Frans

hoe lang moeten ze zijn van hart dwarspennetje tot hart dwarspennetje??
je kan ook de kruiskoppelingen van de tamiya xc/cc01 chassis nemen en een 5 mm staal staaf op lengte zagen

$(KGrHqJ,!lwE8FvtGKh1BPBjOuPTug~~60_1.JPG

hallo,
weet er iemand een adresje waar ik langere aandrijf assen kan bestellen? wil mijn scania verlengen,maar dan moeten er denk ik wel langere aandrijfassen onder....
wie o wie kan mij verder helpen?

In het echt verbouwen ze de as volgens mij door een stuk ertussen te zetten. Nou wat dacht je van de as doorslijpen en verlengen?

een stuk er tussen zetten dan moet je het wel goed doen
anders slingert het als een ... of slipt hij door,
het beste is wat ik al eerder meldde uit 1 stuk met aan elke kant een kruiskoppeling,

Ikzelf ben voorstander van het idee wat Markioo noemt,een stang met aan weerszijde een kruiskoppeling....Stang erin,inbusje vastdraaien en gaan met die banaan :D

ik wil niet lastig zijn maar als je het met kruiskopelingen doet heb je volgens mij een probleem want de as moet wel langer en korter kunnen worden met het in veren van de as???

gr martijn

daar heb ik geen problemen mee gehad alss de as vrij lang is en de hoek vrij recht is,
als je een korte schijne overbrenging hebt en veel veerweg hebt dan moet ie wel kunnen in/uitschuiven,
maar die heb je ook op de tamiya cc01 zitten met de zelfde kruiskoppelingen,
het cr01 en highlift chassis van tamiya heeft ook mooie aandrijfasjes,
hier alvast foto van een xc/cc01 koppeling die in en uitlekaar kan schuiven en hier hebben ze er 2 genomen om te koppelen om ook te verlengen,dat tussen koppelstukje is niet van tamiya,heb foto van een crawler/scaler site even gepikt/geleend zodat jullie begrijpen wat ik bedoel

p4btjns95inw.jpg

alvast allemaal bedankt voor jullie reacties! hier kan ik wel wat mee :)
nog n vraagje.... ergens op dit forum had ik gelezen ( weet niet meer waar:( ) dat je lucht vering op de trekker ook werkend kunt krijgen, dus ook met een lift as e.d.? heeft iemand hier ervaring mee? en zijn dat kant en klare setjes? of gewoon zelf proberen uit te vogelen?
nogmaals dank voor jullie reacties:worship:

Hallo,

Er is geloof ik 1 model inderdaad uitgerust met luchtvering.
Dit model is ergens te vinden op youtube.

Maar eigenlijk is dit zo ontzettend lastig in te bouwen dat de meeste het niet doen. Je moet een compressor kwijt en ventielen.
En de meeste modelvrachtwagens hebben al ruimte tekort.

Proberen kan trouwens altijd.

Mvg. Mitchell.

dit is met schroefspindel,
enkel nog neon licht er onder en je hebt een low riders truck,
lijkt beetje op de oude citroens met hun hoogte verstelling

Cardanas verlenging.

Bestaande aandrijfas gebruiken en met alu buis verlengen.
Aan weerszijden gecentreerd met stukjes balpenveer.

cardanas_verlengd.jpg

Hallo Buckie,

Hoeveel cm ga je je scania verlengen? Ik heb hier wel een langere aandrijfas voor je liggen,deze komt uit een 1:10 mad truck...google maar eens Mad Truck Long Main drive shaft,dan krijg je wel een fotootje te zien..Heb ik zelf ook gebruikt bij het verlengen van m'n scania.

Weet niet of deze op je truck past,ik zal hem nog even voor je op meten.

Hoor wel van je,

-\8/-Robin-\8/-

gaat er trouwens nog iemand naar Goes in februari?
ik hoop te kunnen komen, moet mn vrouw maar ff wachten met bevallen :)...

staan er in goes ook "standjes" waar je spulletjes kunt kopen voor de truck?
iedereen nog fijn weekend

Hallo Buckie,

er zijn in Goes diverse standjes waar men spulletjes voor de modelbouw kan kopen.
Je moet dan vooral denken aan materialen, gereedschappen, airbrush artikelen, maar ook bijv. lego, Bruder, WSi, Tekno, bouwdozen, enz. enz.

De artikelen die jij waarschijnlijk bedoeld (Carsson, Veroma, Verkerk enz.) heb ik het afgelopen jaar niet gezien. (correct me if i wrong:D)

Overigens ga ik dit jaar weer een kijkje nemen, ik wil het beest van Jordi (pokerface) van dichtbij aanschouwen.:yes::yes::yes:

MVG,
Raymond
-\8/-

Back