Verlengen staart Blade MCPx

Heb je de servo's al eens schoongemaakt? Ik heb ook al eens een wobbel gehad en na de servo's te hebben schoongemaakt was de wobbel weg. (of je feathering shaft die krom is, kan ook voor onbalans zorgen.)

Heb je de servo's al eens schoongemaakt? Ik heb ook al eens een wobbel gehad en na de servo's te hebben schoongemaakt was de wobbel weg. (of je feathering shaft die krom is, kan ook voor onbalans zorgen.)

Yep..servo's schoon, shaft in orde. T gebeurt enkel wanneer ie goed op snelheid is. Net n soort 'tuck under' wanneer je de geluidsbarriere nadert, en daar was ik nog lang niet. Snap er niets van. Heb net op tijd n 'forced landing' kunnen maken op t schuurtje van de buren voordat ie te pletter sloeg tegen de schutting..ga t morgen als tijd en t weer het toelaat nog eens testen op n veld met minder hoogte.

Weet iemand toevallig ook of je het uitbreken van de staart ook tegen kunt gaan door de MCPX versie 2 tail + motor op de Versie 1 te zetten? Past dat?

Goedeavond ,

Ik ben ook in het bezit van mcpx v2 en na vlucht 2 ook mijn taill gebroken .
Ik heb nu zoals hier beschreven een nieuwe staart gemonteerd .

Alleen nu tolt de heli zodra ik op het gas ga .
Ik ben beginner dus ben niet zo thuis in al die termen .

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Gr Rody

Check even dit:
1) stekkertje op printplaat juist erin(dus niet omgekeerd) -> normaal is dat aangeduid met wat groene verf
2) tailrotor goed gemonteerd
3) tailmotor zit op de juiste kant -> langs achter moet de as vd tailmotor naar rechts wijzen EN moet horizontaal staan ( evenwijdig met grond)

Yep..servo's schoon, shaft in orde. T gebeurt enkel wanneer ie goed op snelheid is. Net n soort 'tuck under' wanneer je de geluidsbarriere nadert, en daar was ik nog lang niet. Snap er niets van. Heb net op tijd n 'forced landing' kunnen maken op t schuurtje van de buren voordat ie te pletter sloeg tegen de schutting..ga t morgen als tijd en t weer het toelaat nog eens testen op n veld met minder hoogte.

Lipo's nog goed en goed geladen? Heb zelf een week gevlogen met half lege lipo's omdat ik die lampjes op de meegeleverde lader niet snapte... Staat achterop de lader uitgelegd. Had zelf ook last van het probleem dat jij beschrijft.

Back