Verlenging Bruder dieplader

Ook ik ben aan de slag geweest om een Bruder dieplader aan te passen aan mijn wensen.
Wens was om alle "mogelijkheden" die de dieplader had proberen te behouden. (Spanbanden naar oprijplaten, wielbalken of hoe die ook heten en mogelijkheid om container te plaatsen.

Heb er wat foto's van gemaakt welke ik hier nu zal delen.

Dit is de wel bekende dieplader welke ik onder handen ga nemen.
full

Voorkant doorgezaagd. Ik vond hem te dicht op mijn achterlichten zitten.
full

Aluminium stroken geplaatst
full

En de voorkant er weer op gezet. (4cm langer)
full

Gat gedicht en extra versteviging tegen het doorhangen geplaatst aan de zijkant.
full

Zoals bekend kunnen de wielen aan weerszijde niet onafhankelijk van elkaar draaien dus ook dat aanpassen. As doorgeslepen.
full

Messing pijpje (5mm) en ringen (ben naam kwijt) met imbus schroef geplaatst.
full

Alle assen gedaan. Werkt goed!
full

De "kingpin" van Bruder verwijderd. (Wel bewaard zodat deze nog in een dolly kan)
full

Gat afgedicht met een titanium plaatje ('t was wat ik voor handen had) heeft ongeveer dezelfde hoogte als de detail van Bruder zelf.
full

Plaat geplaatst voor de Tamiya kingpin. Was/ben er niet tevreden over. Had het anders gewild. Blijkt uiteindelijk niet de juiste kingpin te zijn. Wacht nog op de nieuwe en zal dan nog wijzigingen proberen te maken.
full

Nette hoogte boven mijn spatborden.
full

Uitstekende delen aan de zijkant verwijderd.
full

Nu laad gedeelte doorgezaagd.
full

Testrit gemaakt om te kijken wat ik van deze verlenging vond.
full

Aluminium strip op juiste lengte gemaakt en uitsparingen gemaakt. Let op het uitstekende schroefje. Deze is voor de spankabel naar de oprijplaten.
full

Zijn nieuwe lengte: 82cm
full

Gat opgevuld met houten plaat waar ik dezelfde uitsparing als in de dieplader in gemaakt heb.
full

M3 dopmoertje geplaatst zodat een Bruder container ook vast blijft staan.
full

Het tussentijdse eindresultaat. De balken ( hoe heten die dingen) passen ook nog steeds.
full

Hier met container, deze kan ook naar de voorkant gezet worden.
full

De dieplader is ook een stuk zwaarder geworden wat het rijgedrag zeker ten goede komt.
Het is nu nog wachten op de nieuwe kingpin en daarna verder afwerken en klaarmaken om te spuiten.
IEMAND NOG EEN TIP VOOR EEN KLEUR? Alle suggesties zijn welkom.

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi in het rood spuiten want dat past mooi bij je truck

Beetje jammer van de gebruikte parkers aan de zijkant.
Kon je daarvoor geen andere gebruiken?

Op een 1:1 dieplader zie je ze namelijk niet, en bestaad alles uit lastechniek.

Mvg. Richard

Met verzinken kom ik niet diep genoeg om ze volledig weg te werken, dus je blijft ze zien.
Dus als je tips hebt...

Op deze wijze is hij wel sterk. Mijn zoontje van 13 kilo kan er gewoon op zitten en achter de truck mee.

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit je kan ze ook andersom er i schroefen en dan in die aluminium hoeklijn
tappen en dan buitenkant vlakslijpen en strak plamuren

gr jeroen

Laatst bewerkt:
Klinkt goed, maar zijn alleen boutjes en geen schroeven, dus zou ik aan de buitenzijde moeren krijgen...
Maar hij is nog niet klaar dus blijf komen met de tips. Hij kan er alleen maa mooier op worden!

als je in je alu profiel schroefdraad tapt en er boutjes van binnenuit indraait
dan heb je geeen moertjes aan de buitenkant
bout draad wat er dan nog uitsteekt dat slijp je weg

Hmmm dan moet ik wel mijn 3mm bouten vervangen door 4mm. Maar dat kost ook de wereld niet ;)
Klinkt verder wel goed. Alleen weet ik niet precies hoe ik het uitstekende boutdraad weg moet slijpen zonder mijn profiel te beschadigen. Heb wel een "dremel".
Hoe pak ik dat aan?

Bedacht me nog een "probleem". De houten plank die erin zit kan ik niet vanaf binnen naar buiten vastzetten. Deze "moet" dus van buitenaf komen.

Ik kan ook z'n plank aan de zijkant plaatsen. Maak ik de lader ook meteen iets breder mee.

full

Hallo,

De plank zou je evt. ook weg kunnen laten.
Deze is om de vloer te verbreden als je voertuigen moet laden dat breder is als de bak. Deze schaniert naar boven en door de steuntjes uit te klappen aan de zijkant blijven deze dan zitten.

Dus of ik zou de plank weglaten of deze schanierend maken.
Maar de keuze is aan jezelf natuurlijk.

Mvg. Mitchell

Leek mij een mooie manier om de boutjes te verdoezelen :)
Hmm lastig allemaal. Je wilt hem natuurlijk wel zo mooi en echt mogelijk maken...

Hallo,

Ik kan je wel vertellen dat dit meestal niet gebruikt wordt op een semi.
Een dieplader is nl. verkrijgbaar met een vloer van 3 meter breed.
Dit is veel makelijker als een semi. De semi's die meestal rondrijden hebben deze planken los (meestal niet eens bij zich) en die worden er alleen opgelegt als ze gebruikt gaan worden. Natuurlijk is er een enkeling welke die balken wel bij zich maar dit is meestal niet het geval.
Anders zou je deze balk ook dicht kunnen zetten dat de zijkant vlak wordt (bij de meeste semidiepladers het geval) is dit geen optie?

Mvg. Mitchell

full

Bedoel je zoals op de foto hierboven? Anders volg ik je ff niet. Maar wil het wel weten. :)

Hallo,

Het hout wat aan de zijkant is is de verbreding van de semidieplader.
Deze wordt in praktijk bijna nooit/nooit gebruikt.

nwe%20semi%201.JPG

(bron:Van der Sluis Transport - Staphorst)

Mischien is dit een optie om na te maken? Zoals je ziet is heel de zijkant dicht van de trailer zoals 99% van de semidiepladers er ook uit ziet.
Dan zijn gelijk de schroefjes weg ook.

Ik heb dat ook gedaan met de semidieplader van carson:

Foto-AXGOHMQO-D.jpg

Ik vind dit er persoonlijk beter uit zien en komt ook dichter bij de realiteit.

Als je nog meer vragen heb hoor ik het wel.

Mvg. Mitchell

Kraanbouwer; zei:
Mischien is dit een optie om na te maken? Zoals je ziet is heel de zijkant dicht van de trailer zoals 99% van de semidiepladers er ook uit ziet.
Dan zijn gelijk de schroefjes weg ook.

Ik heb dat ook gedaan met de semidieplader van carson:

Foto-AXGOHMQO-D.jpg

Ik vind dit er persoonlijk beter uit zien en komt ook dichter bij de realiteit.

Als je nog meer vragen heb hoor ik het wel.

Mvg. Mitchell

Misschien vergis ik mij, maar ik zie toch nog echt de schroeven aan de zijkant zitten...:confused:

Hallo,

Dit is om te kijken of de gaten overheen komen.
In het topic over het desbetreffende model staat het ook beschreven.
Er worden nog draadeinde ingesoldeerd en dit wordt nog vlak afgewerkt.
De zijkant is ook nog in aanbouw.

Mvg. Mitchell

Back