Ook ik ben aan de slag geweest om een Bruder dieplader aan te passen aan mijn wensen.
Wens was om alle "mogelijkheden" die de dieplader had proberen te behouden. (Spanbanden naar oprijplaten, wielbalken of hoe die ook heten en mogelijkheid om container te plaatsen.
Heb er wat foto's van gemaakt welke ik hier nu zal delen.
Dit is de wel bekende dieplader welke ik onder handen ga nemen.
Voorkant doorgezaagd. Ik vond hem te dicht op mijn achterlichten zitten.
Aluminium stroken geplaatst
En de voorkant er weer op gezet. (4cm langer)
Gat gedicht en extra versteviging tegen het doorhangen geplaatst aan de zijkant.
Zoals bekend kunnen de wielen aan weerszijde niet onafhankelijk van elkaar draaien dus ook dat aanpassen. As doorgeslepen.
Messing pijpje (5mm) en ringen (ben naam kwijt) met imbus schroef geplaatst.
Alle assen gedaan. Werkt goed!
De "kingpin" van Bruder verwijderd. (Wel bewaard zodat deze nog in een dolly kan)
Gat afgedicht met een titanium plaatje ('t was wat ik voor handen had) heeft ongeveer dezelfde hoogte als de detail van Bruder zelf.
Plaat geplaatst voor de Tamiya kingpin. Was/ben er niet tevreden over. Had het anders gewild. Blijkt uiteindelijk niet de juiste kingpin te zijn. Wacht nog op de nieuwe en zal dan nog wijzigingen proberen te maken.
Nette hoogte boven mijn spatborden.
Uitstekende delen aan de zijkant verwijderd.
Nu laad gedeelte doorgezaagd.
Testrit gemaakt om te kijken wat ik van deze verlenging vond.
Aluminium strip op juiste lengte gemaakt en uitsparingen gemaakt. Let op het uitstekende schroefje. Deze is voor de spankabel naar de oprijplaten.
Zijn nieuwe lengte: 82cm
Gat opgevuld met houten plaat waar ik dezelfde uitsparing als in de dieplader in gemaakt heb.
M3 dopmoertje geplaatst zodat een Bruder container ook vast blijft staan.
Het tussentijdse eindresultaat. De balken ( hoe heten die dingen) passen ook nog steeds.
Hier met container, deze kan ook naar de voorkant gezet worden.
De dieplader is ook een stuk zwaarder geworden wat het rijgedrag zeker ten goede komt.
Het is nu nog wachten op de nieuwe kingpin en daarna verder afwerken en klaarmaken om te spuiten.
IEMAND NOG EEN TIP VOOR EEN KLEUR? Alle suggesties zijn welkom.
Wens was om alle "mogelijkheden" die de dieplader had proberen te behouden. (Spanbanden naar oprijplaten, wielbalken of hoe die ook heten en mogelijkheid om container te plaatsen.
Heb er wat foto's van gemaakt welke ik hier nu zal delen.
Dit is de wel bekende dieplader welke ik onder handen ga nemen.
Voorkant doorgezaagd. Ik vond hem te dicht op mijn achterlichten zitten.
Aluminium stroken geplaatst
En de voorkant er weer op gezet. (4cm langer)
Gat gedicht en extra versteviging tegen het doorhangen geplaatst aan de zijkant.
Zoals bekend kunnen de wielen aan weerszijde niet onafhankelijk van elkaar draaien dus ook dat aanpassen. As doorgeslepen.
Messing pijpje (5mm) en ringen (ben naam kwijt) met imbus schroef geplaatst.
Alle assen gedaan. Werkt goed!
De "kingpin" van Bruder verwijderd. (Wel bewaard zodat deze nog in een dolly kan)
Gat afgedicht met een titanium plaatje ('t was wat ik voor handen had) heeft ongeveer dezelfde hoogte als de detail van Bruder zelf.
Plaat geplaatst voor de Tamiya kingpin. Was/ben er niet tevreden over. Had het anders gewild. Blijkt uiteindelijk niet de juiste kingpin te zijn. Wacht nog op de nieuwe en zal dan nog wijzigingen proberen te maken.
Nette hoogte boven mijn spatborden.
Uitstekende delen aan de zijkant verwijderd.
Nu laad gedeelte doorgezaagd.
Testrit gemaakt om te kijken wat ik van deze verlenging vond.
Aluminium strip op juiste lengte gemaakt en uitsparingen gemaakt. Let op het uitstekende schroefje. Deze is voor de spankabel naar de oprijplaten.
Zijn nieuwe lengte: 82cm
Gat opgevuld met houten plaat waar ik dezelfde uitsparing als in de dieplader in gemaakt heb.
M3 dopmoertje geplaatst zodat een Bruder container ook vast blijft staan.
Het tussentijdse eindresultaat. De balken ( hoe heten die dingen) passen ook nog steeds.
Hier met container, deze kan ook naar de voorkant gezet worden.
De dieplader is ook een stuk zwaarder geworden wat het rijgedrag zeker ten goede komt.
Het is nu nog wachten op de nieuwe kingpin en daarna verder afwerken en klaarmaken om te spuiten.
IEMAND NOG EEN TIP VOOR EEN KLEUR? Alle suggesties zijn welkom.
Laatst bewerkt door een moderator: