Verlichting aan en uit schakelen via zender.

• Topicstarter Topicstarter het boemeltje van p'end
  • Startdatum Startdatum
Kanaal 6, is op die blz 10 de 2e rij met pinnen (er staat ook 6 bij). je heb zon rij met pinnen met 5 6 7 8.

robbefx18.jpg

Leo,

Ja die heb ik, stom he... niet gezien maar er zit al een stekker... zoals op de tekening z'n schuifje..
maar het stekkertje pas ook niet want de pootjes zijn te dik

Het Boemeltje

Gebruik je dat schuifje ook voor iets? Want anders kan je met die schuif ook je verlichting bedienen. gewoon de schuif omhoog of omlaag om de switch in of uit te schakelen.

Nu heeft mijn mono switch ook geheugen dus kan het zijn dat het pas weer uit gaat als je weer een keer schakelt. Als je dat niet wil moet je een jumpertje van de mono switch afhalen.

Gebruik je dat schuifje ook voor iets? Want anders kan je met die schuif ook je verlichting bedienen. gewoon de schuif omhoog of omlaag om de switch in of uit te schakelen.

Nu heeft mijn mono switch ook geheugen dus kan het zijn dat het pas weer uit gaat als je weer een keer schakelt. Als je dat niet wil moet je een jumpertje van de mono switch afhalen.

Poeh heeei ik voel me met de min :confused: worden, werkt ook niet...
er gebeurd niets....

Ik zou eerst de pot van de mono switch weer een beetje in het midden zetten. dan eens met die schuif heen en weer gaan. De mono zit op 6 in de ontvanger?

Ik zou eerst de pot van de mono switch weer een beetje in het midden zetten. dan eens met die schuif heen en weer gaan. De mono zit op 6 in de ontvanger?

Leo,

Dat zal ik nog eens proberen, en ja de mono zit op kan6 van de ontvanger.

Leo,

Okk dat werkt niet, ik heb het potje in het midden gezet en de schuif heen en weer gehaald, en zo het hele proces over gedaan, zodra ik helemaal naar rechts draai dan schakeld hij vanzelf in.. maar reageerd niet op de schuif.....

De servokabel van de mono switch zit ook goed in de ontvanger? min op min, signaal op signaal? Dat klinkt dom en ik wil je niet beledigen of zo, maar ik begin ook een beetje door mijn ideen te raken. Ik heb eigenlijk nooit veel problemen gehad met switches aansluiten, ik kan zo gauw ook niet plaatsen waar het probleem zit.

Ik weet niet of je de rest van je heli aangesloten hebt en op welke kanalen allemaal, anders kan je een kanaal pakken waar al een servo op reageert (van je aileron bijvoorbeeld) en de mono switch voor test op dat kanaal zetten. dan zou de mono switch iig moeten reageren op je stick als je die heen en weer haalt. omgekeerd kan je ook een servo op kanaal 6 zetten en zien of deze op de schuif reageert.

Dan weet je iig of het een communicatie probleem is of een probleem met de switch.

De servokabel van de mono switch zit ook goed in de ontvanger? min op min, signaal op signaal? Dat klinkt dom en ik wil je niet beledigen of zo, maar ik begin ook een beetje door mijn ideen te raken. Ik heb eigenlijk nooit veel problemen gehad met switches aansluiten, ik kan zo gauw ook niet plaatsen waar het probleem zit.

Ik weet niet of je de rest van je heli aangesloten hebt en op welke kanalen allemaal, anders kan je een kanaal pakken waar al een servo op reageert (van je aileron bijvoorbeeld) en de mono switch voor test op dat kanaal zetten. dan zou de mono switch iig moeten reageren op je stick als je die heen en weer haalt. omgekeerd kan je ook een servo op kanaal 6 zetten en zien of deze op de schuif reageert.

Dan weet je iig of het een communicatie probleem is of een probleem met de switch.

Nou nou..... ik ga wel ff rommelen.
in elk geval bedankt voor de hulp tot zo ver..
ik laat je natuurlijk wel ff weten hoe of wat.

P.s Neu het klinkt niet stom want in de zender zat het stekkertje niet goed, deze zat verkeerd om.
maar helaas werkt het ook niet... ik ga wel ff kijken .. komt goed

ok, ik hoor het graag als je de oplossing hebt gevonden. Laat die pot van die mono switch zo veel mogelijk in het midden staan, begin er pas aan te draaien als je het omschakelpunt wil veranderen. Probeer nu eerst de switch zo ver te krijgen dat hij schakelt, dat is veel belangrijker.

Laatst bewerkt:
Hallo Leo,

Jaja long time i know.
Na een lichte crash in maart en vervolgens een zware crash in begin mei heb ik weer eens de draad op gepakt betreft de verlichting.
ik kan je vertellen dat het me net is gelukt.
ik heb het niet zoals jij het beschreef.
ik heb een bestaande kanaal gepakt die niet gebruikt werd voor deze heli.
en het werkt ik heb net het hele cirkeltje rond ..
Ik heb nog geen foto's van de led's werkend op de heli.
ik ga deze week de led's in de cockpit en bij de rotor instaleren.
zodra dat gedaan is zal ik natuurlijk ff fototje posten

ik dacht ik laat het ff weten... en evt foto's van de crash die komen nog...

in elk geval nog bedankt voor de hulp eerder in het jaar.

Groetjes Dennis (AKA) Het boemeltje van Purmerend

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,
Ik ben een bruder ambulance aan het maken,
Kan ik deze informatie ook gebruiken voor de lichten van de ambulance?
Gr. ezr137

Er wordt in deze discussie gesproken over een kanaalschakelaar. Deze sluit je aan op de ontvanger, waarna je er vervolgens iets mee aan en uit kunt schakelen. Dat kan bijv. verlichting zijn.

Bij een ambulance verwacht ik, dat je een zwaailicht wil schakelen. Dat gaat uiteraard ook, maar dan moet je wel een zwaailicht hebben. Waar je die vandaan moet halen moet je op het truckers gedeelte van dit forum zoeken.

Back