Hallo,
Ik ben mijn allereerste schaalheli aan het bouwen.
Het wordt een Hughes 500E met als mechaniek een T-rex 600ESP.
Ik ben op dit moment bezig met het inbouwen van de navigatie verlichting.
De standaard LED's van het verlichting set heb ik vervangen voor 180 graden LED's welke beter zichtbaar zijn vanaf de zijkant.
Ik wil de verlichting graag kunnen schakelen vanaf mijn zender en heb daarvoor een Robbe Duo Switch aangeschaft.
Vanmiddag heb ik een proefopstelling gemaakt met een LiPo, BEC en 8 kanaals ontvanger en ik had de boel binnen een paar minuten aan het werk via een drie standen schakelaar op mijn Futaba T10CG.
stand 1 = alles uitgeschakeld
stand 2 = navigatie verlichting
stand 3 = navigatie verlichting en schijnwerper(s)
Precies zoals ik het graag wilde hebben
En dan komt nu de maar ......
In mijn heli maak ik gebruik van een 3 kanaals S-Bus ontvanger en daar gaat het dus de mist in.
Uiteraard mijn flybarless systeem (Demon 3SX) aangesloten op de S-Bus aansluiting en dus nog drie vrije aansluitingen over op de ontvanger.
Echter deze drie vrije aansluitingen zijn resp. kanaal 1, 2 en 3 en zover ik het kan beoordelen kan ik aan deze kanalen geen schakelaar toewijzen ?!?
De grote vraag is dus ... Wat nu ??
Moet ik nu een 8 kanaals S-Bus ontvanger aanschaffen of is er nog een andere manier om dit alsnog werkend te krijgen ?!?
ben zeer benieuwd naar jullie reactie(s)
Mvg. Eric
Ik ben mijn allereerste schaalheli aan het bouwen.
Het wordt een Hughes 500E met als mechaniek een T-rex 600ESP.
Ik ben op dit moment bezig met het inbouwen van de navigatie verlichting.
De standaard LED's van het verlichting set heb ik vervangen voor 180 graden LED's welke beter zichtbaar zijn vanaf de zijkant.
Ik wil de verlichting graag kunnen schakelen vanaf mijn zender en heb daarvoor een Robbe Duo Switch aangeschaft.
Vanmiddag heb ik een proefopstelling gemaakt met een LiPo, BEC en 8 kanaals ontvanger en ik had de boel binnen een paar minuten aan het werk via een drie standen schakelaar op mijn Futaba T10CG.
stand 1 = alles uitgeschakeld
stand 2 = navigatie verlichting
stand 3 = navigatie verlichting en schijnwerper(s)
Precies zoals ik het graag wilde hebben

En dan komt nu de maar ......
In mijn heli maak ik gebruik van een 3 kanaals S-Bus ontvanger en daar gaat het dus de mist in.
Uiteraard mijn flybarless systeem (Demon 3SX) aangesloten op de S-Bus aansluiting en dus nog drie vrije aansluitingen over op de ontvanger.
Echter deze drie vrije aansluitingen zijn resp. kanaal 1, 2 en 3 en zover ik het kan beoordelen kan ik aan deze kanalen geen schakelaar toewijzen ?!?
De grote vraag is dus ... Wat nu ??
Moet ik nu een 8 kanaals S-Bus ontvanger aanschaffen of is er nog een andere manier om dit alsnog werkend te krijgen ?!?
ben zeer benieuwd naar jullie reactie(s)
Mvg. Eric