Verlichting schakelen schaalheli

Hallo,

Ik ben mijn allereerste schaalheli aan het bouwen.
Het wordt een Hughes 500E met als mechaniek een T-rex 600ESP.
Ik ben op dit moment bezig met het inbouwen van de navigatie verlichting.
De standaard LED's van het verlichting set heb ik vervangen voor 180 graden LED's welke beter zichtbaar zijn vanaf de zijkant.

Ik wil de verlichting graag kunnen schakelen vanaf mijn zender en heb daarvoor een Robbe Duo Switch aangeschaft.
Vanmiddag heb ik een proefopstelling gemaakt met een LiPo, BEC en 8 kanaals ontvanger en ik had de boel binnen een paar minuten aan het werk via een drie standen schakelaar op mijn Futaba T10CG.

stand 1 = alles uitgeschakeld
stand 2 = navigatie verlichting
stand 3 = navigatie verlichting en schijnwerper(s)

Precies zoals ik het graag wilde hebben :p

En dan komt nu de maar ......
In mijn heli maak ik gebruik van een 3 kanaals S-Bus ontvanger en daar gaat het dus de mist in.
Uiteraard mijn flybarless systeem (Demon 3SX) aangesloten op de S-Bus aansluiting en dus nog drie vrije aansluitingen over op de ontvanger.
Echter deze drie vrije aansluitingen zijn resp. kanaal 1, 2 en 3 en zover ik het kan beoordelen kan ik aan deze kanalen geen schakelaar toewijzen ?!?

De grote vraag is dus ... Wat nu ??
Moet ik nu een 8 kanaals S-Bus ontvanger aanschaffen of is er nog een andere manier om dit alsnog werkend te krijgen ?!?

ben zeer benieuwd naar jullie reactie(s)

Mvg. Eric

Je kan natuurlijk ook een standaard 7/8 kanaals ontvanger gebruiken. Kost volgens mij rond de 60 euro. Dan gaan er 6 kanalen naar de BD en heb je er 1 over om te gebruiken voor de verlichting.

Even zoeken in de te koop afdeling.

Sterker nodig, Hobbyking verkoopt ontvangers voor futaba, die je kan bridgen waardoor er enkel kanaal 9-14 uit komt!

die kan je dan gewoon parralel aan je Sbus ontvanger binden, ergens wegproppen en klaar. Misschien iets meer gewicht dan 1 10 kanaals ontvanger, maar dat zal in een schaalheli niet veel doen. tis echter wel een stuk goedkoper.

Ik heb nog een gewone 8 kanaals ontvanger liggen en ga deze als tweede ontvanger in de heli plaatsen .... Probleem dus opgelost ;-)

Bedankt voor jullie reacties overigens ....

Mvg. Eric

Back