Hoi, voor mijn T-34 heb ik dus leds van Optotronix gebruikt en ik ben er erg tevreden over.
Ik ben begonnen met een kant en klare set van de Hobbyking van een paar tientjes; Troep! Binnen no-time waren de eerste lampjes al doorgebrand en overdag niet te zien.
Daarna zelf naar de elektronica winkel gegaan voor leds met bijbehorende weerstandjes, een hoop gepuzzel, en die daarna in de reflectors gelijmd, was niet netjes.
Toen uiteindelijk een set gekocht van Optotronix en die doen het al uren, zien er strak uit en zijn goed te zien overdag.
Tips:
- Als je het kwijt kunt in je model; neem de aller felste Leds, die hebben dan wel een koelingselement nodig aan de achterkant.
- Voor alle landings / taxi lampen, gebruik warm-wit, ziet er natuurlijker uit
- Voor de strobes gebruik je dan gewoon wit, waardoor die er echt uit springen.
- Neem alle leds (behalve de taxi/landing lampen) met 140 graden inkijkhoek.
- Geef aan wat voor voeding je gaat gebruiken (eg 2 cell Lipo) en laat hun de weerstandjes er bij leveren. Kost 5 euro, hoef je zelf niet te rekenen, zit er in ieder zakje bij het lampje een goede weerstand.
- Neem de goedkoopste controller en gebruik goedkope relais om de verlichting te schakelen. In de lucht doe je toch niet het hele systeem aan en uit en met een relais kun je dan de landingslichten schakelen
Kost al met al iets van 150 euro, maar dan heb je Duitse degelijkheid en hoef je niet zelf het wiel uit te vinden. Succes.