Verlijming Kunststof en hout

brutus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
Hallo allemaal.

Ik heb hier een oude Airboat liggen (ben het merk kwijt. Engels Fabrikaat, aantal jaar geleden via Conrad gekocht. Model is al zeker 40 jaar op de markt).

De boot is voor zover ik kan zien uit PolyStyreen of zo gemaakt. UHU plus hecht er niet op, en de romp moest met gewone "plastic modelbouw lijm" in elkaar gezet worden. Ben er vrij zeker van dat het geen ABS is.
Stabilit express hecht wel overigens.... maar dat is erg hard en breekt snel....

Nu moet ik in deze boot een nieuwe Spiegel (achterkant) zetten in verband met dat de luchtschroef eraf gaat en er een outboard aan komt te hangen.

Met welke verlijming zet ik dit het beste vast? Epoxy hecht niet, en ik zat te denken aan Polyester en glasmat.
Weet alleen niet of polyester styreen opvreet, vandaar de vraag.

Groet, Bert

Dat vreet Styreen niet op?

OK....

Hoe sterk is dat spul? (Ik heb er geen ervaring mee) want de spiegel moet behoorlijk stevig achterin die boot vast komen.

Groet, Bert

Die PU constructielijm is waarschijnlijk je beste optie.
Spul hecht enorm goed op vrijwel alle oppervlakken en is zeer sterk (meer dan sterk genoeg voor je toepassing) en ook nog eens watervast.
Dit is ook een niet-agressieve lijm en tast dus niets aan.
Als UHU Plus niet hecht dan is het overigens ook geen polystyreen. Maar maakt verder voor die PU constructie lijm (kleine gele flesjes van Bison of Pattex) niet uit.
Over deze lijm is op dit forum heel wat info te vinden (zoek maar eens op "bruislijm")

OK, bedankt!

Dus met dat spul heb ik verder geen glasmat en hars nodig.... da's mooi! :D

Groet, Bert

Wasdah?

Please explain, want van Tex-7 heb ik nog nooit gehoord....
Wat is dat voor stufje?

Groet, Bert

Tex-7 bestaat volgens mij niet.... wel Tec-7