Veron Combi-kits

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 19 apr 2020.

  1. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.570
    Locatie:
    Den Haag
    Wellicht kent iemand ze nog van vroeger.

    Screenshot_20200419-103119_Chrome.jpg
    Dit zijn een 5 tal modellen, 4 afgebeeld en er is nog een zwever.

    Mike Stuart heeft op zijn website de tekeningen van alles kit geplaatst. De grap van deze kit is dat er 1 plaatje hout is met alle onderdelen die gelijk zijn voor alle kits. Dus met een sheet onderdelen kun je alle 5 de kits bouwen.

    Ik vraag me af of er eventueel interesse is om een laser gesneden versie te maken zodat mensen wat leuks kunnen maken in deze tijd. En voor mij is t mooie oefening met tekenen.

    Link naar de tekeneningen http://www.ffscale.co.uk/combi.htm
     
    Toon Verbruggen en Ton van Munsteren vinden dit leuk.
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.072
    Met zo een combi kit ben ik ooit begonnen. Daar zat een Chuck in en 2 rubbermotor modellen. Was van keilkraft of Veron.
     
  3. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Rottevalle
    De Veron classic heb ik nog een ongebouwde kit van liggen. hij staat nog op het wensen lijstje om een maatje groter te bouwen en dan te voorzien van rudder only besturing.
     
    BBruins vindt dit leuk.
  4. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.570
    Locatie:
    Den Haag
    Naamloos.jpg
    Eventjes beetje tekenen en lijkt al ergens op. Moet alleen de maten nog controleren van de bulkheads en dan zou t klaar moeten zijn.
     
  5. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    707
    Locatie:
    Rotterdam
    De laser volgt de buitenkant van het lijntje, ik denk dat de delen rechts die aan elkaar getekend staan waarschijnlijk niet goed gaan.
    Ik hou altijd minimaal 5 mm tussen de delen aan.
     
  6. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.570
    Locatie:
    Den Haag
    5 mm is wel veel. Ik heb bij een andere kit vandaag paar proefribben gelaserd die aan elkaar zaten dat gaat goed. Truc is wel om, als onderdelen aan elkaar zitten maar 1 lijn te hebben. En de laser volgt netjes op de lijn merkte ik.
     
  7. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.570
    Locatie:
    Den Haag
    komt wel bij ik heb maar een 2,5 watt laser en met moeite kom ik door 2 mm zacht balsa. Een zwaardere kan ik me indenken dat t anders is wellicht
     
  8. Toon Verbruggen

    Toon Verbruggen

    Lid geworden:
    15 jul 2018
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Dendermonde
    Hoeveel kost zo'n laser?
     
  9. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.058
    Locatie:
    Gouda
    @BBruins
    Heb je een idee wat je nodig zou hebben voor bv 3 mm middelhard balas of 2 mm mpx?
    Is Banggood goed genoeg?
     
  10. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.570
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb een 2,5W laser. Daar gaat zacht 1,5 in 2 keer mee door en heel dun triplex. Jij hebt iets zwaarders nodig. Ik kan s informeren bij een paar mensen hoe of wat t beste is.
     
    Rick NL vindt dit leuk.
  11. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.570
    Locatie:
    Den Haag
    Ik moet de tekeningen nog even printen om de passingen uiteindelijk te testen.

    In de tekening moet ik nog een 2e sketch aanmaken om de onderdelen te nummeren en dan van t weekend zal ik een test run maken van de onderdelen.

    Die kan ik dan passen op de tekeningen of ze goed genoeg zijn voor de modellen. Of ik de modellen dan ook kan bouwen is een 2e. Ben nog druk zat. Dus zit er wellicht aan te denken, als er interesse is, de files misschien te delen voor de eigen laser..
     
  12. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.334
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb ook een 2,5W laser en doet het aardig maar met de balsa van tegenwoordig is het lastig.

    Soms lijkt 1,5mm balsa al mdf is heb je aan twee keer al niet genoeg.

    Is wel leuk om mee te spelen en gebruik het bij dik balsa om een snijlijn te zetten want 20 keer der overheen is niet echt praktisch
     

Deel Deze Pagina