Veron Vintage en Classics

Ja, in principe alles van 4,5 x 2 voor .020 (= 0,3cc).
Wat ik hier nog heb is een 5"prop, dus voor .049 (= 0,8 cc) :(
Maar die kan ik zelf goed gebruiken...:D
 
Ik dacht altijd dat een 0,3 de kleinste cox was.
Je heb dus ook nog de helft kleiner?
 
Even voor het idee een plaatje geschoten met een Cox Golden Bee als vergelijking.

449374896_467853165994202_492932941963471254_n.jpg
449171239_814712757521660_1419820680382729488_n.jpg
 
Wauw wat klein.
Hoeveel toeren zou zo'n klein schattig torretje maken?
 
4,5x2 Bruno. Ik ga eens online zoeken voor een voorraad. In de officiele Cox store in de VS zijn ze in ieder geval te koop.
 
Ik heb nog wel een originele Cox 4.5x2 liggen, alleen opgeboord naar 4.0 mm voor gebruik op een E-motor. Met een busje aan te passen.
Ook nog een 3 blad 3.125x2.5
CoxProps.jpg

Indien gewenst stuur een berichtje.
 
Ik heb nog wel een originele Cox 4.5x2 liggen, alleen opgeboord naar 4.0 mm voor gebruik op een E-motor. Met een busje aan te passen.
Ook nog een 3 blad 3.125x2.5
Bekijk bijlage 587030
Indien gewenst stuur een berichtje.
Dankjewel voor het meedenken! Zo’n drieblads propje heb ik ook nog. Ik dacht dat dat te zwaar zou zijn. Die eerst maar eens proberen na mijn vakantie. Misschien meld ik me nog:worship::worship:
 
Ik weet ik ga zwaar of topic maar heb even een vraagje.
Willen julie de motortjes in nieuwstaat houden of op modellen monteren waar ze vroeger op bedoelt waren of voor iets nieuws?
Eigenlijk zonde om ze in een doosje te bewaren toch?
 
Nee hoor is helemaal niet of topic want hoewel dieseltjes beter bij Veron modellen passen, zijn de Cox motortjes een hele mooie combi.
Heb zelf al wat modellen met een Cox en meer motortjes liggen die ik graag nog op andere modellen wil zetten.
Nadeel is dan wel dat ik die modellen niet op mijn clubveld kan vliegen vanwege het geluid.
Voor mijn klinkt een Cox als muziek maar dat is helaas niet voor iedereen.
 
Ik laat ze in ieder geval lopen Bertus. De 0,3 cc zit op mijn Veron Vespa. Die laat ik een paar keer per jaar uit. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar oude dieseltjes en viertakten, ook vanwege het geluid. Een en ander is te lezen in mijn lekker dieselen topic.
 
Haha echt een klein motortje zeg als je de vingers erbij ziet.

Is dit een eigen geknutselde cox?

Dit ziet er super uit!
Inderdaad in elkaar geknutseld. De tweede cylinder is een dummy. Je ziet er ook de vulbuis/slang doorlopen. Als de zuigertjes op dezelfde kruktap lopen, dan kriijg je geen onder/overdruk in je carter, dus geen spoeling, dus geen motorloop. Dit kan alleen werken met een krukas met 2 wangen, en de zuigers gelijktijdig naar boven en beneden bewegen. Een Boxermotor dus, en dan staan de cylinders niet recht tegenover elkaar, maar de ene iets achter de ander. Desalniettemin leuk om naar te kijken:rolleyes::rolleyes:
 
Back
Top