Verschil 138mAh of 110mAh lipo voor Parkzone Sukhoi ?

Hoi allemaal,

ik maak het volgende gekke ding mee met mijn Parkzone Sukhoi 26m.

Ik kocht onlangs zeer goedkoop enkele 138 mAh 1S1P lipootjes in HK voor de Sukhoi. De standaard bijgeleverde lipo is 110 mAh 1S1P.

Maar, als ik nu met de 138 mAh lipootjes vlieg en bv een rol of looping maak (en ik dus waarschijnlijk meer stroom trek), dan valt de motor uit en ben ik genoodzaakt om te landen (hopelijk zonder brokken). Met de originele lipootjes is dat niet het geval.

Je zou toch denken dat de 138 mAh lipootjes meer kunnen leveren ? Of denk ik verkeerd ?

Groetjes,

Davy

Als de orginale 20C heeft en de gekochte maar 10C krijg je zulke verschijningen . :mrgreen:

Je kan wel langer rustig vliegen bij half gas maar de pieken kan er niet leveren.

Mvg Johan

Hey Johan,

grandioze opmerking. Maar het staat jammer genoeg niet op de celletjes hoeveel C het betreft !

Groetjes,

Davy

Hey Kloppertje,

bedankt. Maar weet je toevallig ook hoeveel C de originele van Parkzone zijn ?

Groetjes,

Davy

Opnieuw bedankt.

Mm, maar dat staaft dus niet het probleem... 8C bij de originele (= 8 x 110 = 880 = 0,88A) t.o.v. 10C bij de andere (= 10 x 138 = 1380 = 1,38A).

Bizar...

De 138 mAh packjes van hobby city zijn slecht en zeker minder dan de parkzone originelen. Ook al staat er 20C op en zouden ze dus veel beter moeten zijn, ze zijn het echt niet. De regelaar grijpt gewoon in omdat de spanning tever zakt. Ik heb er een hoop getest en allen deden het duidelijk minder dan de 120mAh 14C variant van e-flite / parkzone.

Originelen gebruiken is de beste optie OF de romp iets aanpassen zodat er 240 mAh 20C in past. Even stekker eraan en klaar. Wel 3g zwaarder maar ook 45% langer vliegen :)

Fabrikanten/leveranciers van (de betere) LiPo's die zichzelf au serieux nemen geven een C-waarde op die bij correct gebruik ook effectief continu zoveel is.

De overigen 'goochelen' met C-waardes.
Goed mogelijk dat men een waarde opgeeft die bvb. maximaal 5sec. mag duren ipv continu, of een waarde die je je sowieso niet haalt...

Op de site van HK kan je in het forum heel wat mensen vinden die bevestigen dat de effectieve capaciteit rond de 110mAh ligt.

Goed mogelijk dat de cel 138mAh levert maar de vraag is bij welke stroom die werd gemeten.
Ongetwijfeld niet de stroom die we in de praktijk gebruiken.

Een fabrikant zoals MZ (DE) geven de garantie dat alle specificaties die worden gegeven effectief zo zijn.

Ik heb een Minium MZ-celletje dat in de praktijk 134mAh levert (opschrift 130mAh -12C), beter dan het originele en véél beter dan diegene ik bij HK kocht.

Tracht het model lichter te maken door binnenin schuim weg te nemen, het motortje zal wat minder stroom trekken, die de HK-celletjes hopelijk wél aankunnen...

Back