B
Burning Surfer
Guest
Hoi Robert en Burnout (had toch goed gegokt dat jij de zwager van Robert bent)
ntopic: Ik vind dit wel een goede vraag, volgens mij zit er weinig verschil tussen een auto en een boot motor.
Het belangrijkste is de verhouding motor (toerental in geval van een vertraging) / schroef (diameter, spoed etc). Dit geld zowel voor speedboten als werkschepen.
Een te grote schroef en de motor komt niet op toeren trekt erg veel stroom wordt heet etc etc etc. En ook belangrijk de boot komt ook niet op de goede snelheid
Een te kleine schroef en de boot komt niet op snelheid en dat willen wij natuurlijk weer niet.
Kom je bij 't volgende punt welke schroef voor welke motor :?:
Dat is afhankelijk van 't type boot, type aandrijving en wordt de motor gekoeld ja of nee.
En ook heel belangrijk is 't voltage en daarbij de conditie van de accu's (hoeveel stroom kunnen de accu's leveren)
En zie hier een echte bootmotor (1 met waterkoeling)

Het belangrijkste is de verhouding motor (toerental in geval van een vertraging) / schroef (diameter, spoed etc). Dit geld zowel voor speedboten als werkschepen.
Een te grote schroef en de motor komt niet op toeren trekt erg veel stroom wordt heet etc etc etc. En ook belangrijk de boot komt ook niet op de goede snelheid
Een te kleine schroef en de boot komt niet op snelheid en dat willen wij natuurlijk weer niet.
Kom je bij 't volgende punt welke schroef voor welke motor :?:
Dat is afhankelijk van 't type boot, type aandrijving en wordt de motor gekoeld ja of nee.
En ook heel belangrijk is 't voltage en daarbij de conditie van de accu's (hoeveel stroom kunnen de accu's leveren)
En zie hier een echte bootmotor (1 met waterkoeling)

