Verschil Honeybee FP v2 en 2.4Ghz variant

• Topicstarter Topicstarter Coiler
  • Startdatum Startdatum
C

Coiler

Guest
Hallo allen,
Ik wil binnenkort gaan beginnen met het vliegen met een heli namelijk de E-sky Honeybee FP v2 alleen vraag ik mij af welke ik moet kopen.
Er is namelijk een gewone een een 2.4Ghz variant.

Kan iemand me vertellen wat de verschillen ertussen zijn en welke ik het best kan halen?

Mvg,

het enige verschil is dat de 2.4Ghz variant op een andere frequentie vliegt, namelijk 2.4Ghz. Dan heb je geen last van storingen en kan ook niemand op jouw kanaal vliegen. Nadeel is wel dat je ze alleen met de E-sky eigen zender kunt vliegen.
Ik heb zelf mijn FP v2 omgezet naar 35 Mhz, zodat ik mijn eigen zender kan gebruiken.
Voor de rest zijn de heli's identiek.

Willem.

Oke, bedankt voor de snelle reactie.
Zal dan waarschijnlijk voor de 2.4Ghz gaan omdat ik nog niet van plan ben een extra zender te halen (komt wel samen met een CP heli).

als je als beginnende vlieger wilt beginnen met een honeybee FP V2 dan wens ik je veel geluk toe. Het is niet gemakkelijk om gelijk met zo,n helikopter te beginnen, je kunt beter eerst een coaxiale proberen. Ook na een crash ben je goedkoper uit met de onderdelen. Het verschil tussen een 35Mhz en 2,4 Ghz is dat je bij een 35Mhz veel meer storingen kunt krijgen wanneer er meer vliegers met een 35Mhz zender in de beurt zitten.Dit heb je met een 2,4Ghz niet deze heeft een unieke frequentie.
Wat betreft het citaat van willem, je kunt ook met een andere zender op de E-sky helikopters gebruiken maar dan moet je de schuifjes op de zender gelijk zetten en je helikopter resseten en daarna helikopter en zender laten paren.

Het is inderdaad wat lastiger om ermee te beginnen, zal dan ook veel tijd spenderen met wat vrienden in de simulator.
Heb al wat handleidingen met kleine oefeningen opgezocht en uitgeprint, de rest is afwachten.

.. of er gewoon een 7,5 volt auto-zekering tussen de rode draad die van de motor naar de controler loopt solderen
Groeten
Martin

Bij aanschaf van de Honey Bee FP V2 zit er een Softdog in de doos en Flightsimulator. Dan kan je wat oefenen.

als je als beginnende vlieger wilt beginnen met een honeybee FP V2 dan wens ik je veel geluk toe. Het is niet gemakkelijk om gelijk met zo,n helikopter te beginnen, je kunt beter eerst een coaxiale proberen. Ook na een crash ben je goedkoper uit met de onderdelen. Het verschil tussen een 35Mhz en 2,4 Ghz is dat je bij een 35Mhz veel meer storingen kunt krijgen wanneer er meer vliegers met een 35Mhz zender in de beurt zitten.Dit heb je met een 2,4Ghz niet deze heeft een unieke frequentie.
Wat betreft het citaat van willem, je kunt ook met een andere zender op de E-sky helikopters gebruiken maar dan moet je de schuifjes op de zender gelijk zetten en je helikopter resseten en daarna helikopter en zender laten paren.
Er zijn tientallen voorbeelden van mensen die met een FB begonnen zijn. Waarom ook niet? Ze kunnen veel hebben. na een crash is het meestal een kwestie van dingen recht zetten ne doorgaan. En als er dan iets kapot is, is het meestal met een paar euro weer op te lossen.
Wat betreft mijn citaat: dat gaat alleen op voor 35 Mhz. Op 2.4Ghz is het vrijwel niet mogelijk om je heli op een andere zender aan de gang te krijgen. Tenzij je natuurlijk het ontvanger boardje eruit haalt en er een eigen ontvanger in zet. Probeer maar eens om een 2.4Ghz Futaba ontvanger op een 2.4GHhz zender aan de praat te krijgen. En dat heeft niets met de schuifjes op de zender te maken.
Als je me citeert, trek mijn woorden dan niet uit hun verband...;);)

Willem.

Deze zal ik eens goed doorluisteren, heb even geen geluid.
Nuttcaze heeft wel leuk spul heb ik al vernomen (op youtube staan).

In iedergeval bedankt.

:)hoi ;hebben jullie tips voor te leren vliegen met een honey bee fp v2

Wat mij erg heeft geholpen tot nu toe is de uurtjes in de sim, leer je toch wel wat van.
Ook het hebben van een trainningsset is handig.
Verder zou ik een kijkje nemen op: Leer vliegen met de Honey Bee FP, coaxiale en collective pitch radiografisch bestuurbare helikopters
Daar staat van alles over de honeybee, is het niet genoeg kan je het boek volgens mij ook kopen.

Ik heb nog niet veel echte vliegtijd want ik had mijn heli iets te snel in een sneeuwbult geparkeerd vorig jaar (31dec) :sleepy:
Nieuwe onderdelen nog niet zo lang binnen omdat er iets was met e-skyshop (privé omstandigheden o.i.d. zeiden ze).

En ook handig is het letten op de wind, zodra je die voelt is hij al te sterk en kan je beter binnen gaan of wachten op windstil weer anders heb je hem in de heg hangen :rolleyes::rolleyes:

Groetjes,

Back