verschil in regelaar in vliegtuig en regelaar in auto ?

zoals hierboven staat, vraag ik mij dus af wat het verschil is tussen de regelaars die we in vliegtuigen stoppen en regelaars die we in auto's stoppen.

Mijn regelaar in mijn auto is namelijk kaduuk, en ik vraag me af of ik de extra regelaar die ik nog heb voor mijn vliegtuig zijn dienst kan overnemen

ja kan, alleen heb je dan geen achteruit.

verder weet ik niet precies hoe het zit met max aantal turns, dit word niet vaak vermeld op vliegtuigregelaars. Ook heeft een vliegtuigregelaar een lagere maximale (piek)stroom, omdat die meestal geen koelrib heeft. (denk ik zo)

hoe zit dat met die turns?

volgens mij heeft een vliegtuig-regelaar ook geen GOEDE rem .
en de belasting van de moter is dan heel anders en daar is hij niet voor gemaakt denk ik . En met een auto, switch je vaker van vol voor uit naar achteruit dat is voor een vliegtuig regelaar ook niet echt gezond geloof ik 8O maar doe wat je niet laten kunt als je het probeert wil ik de uitkomst wel horen ik heb ook nog een oude vliegtuig regelaar liggen

hmm, doen wat je niet laten kan maar eens uitgeprobeerd.
Het resultaat mag er zijn, nog een regelaar van 60 euro doorgebrand.

Kan het zijn dat een regelaar doorbrand als de motor vastloopt. Want achteraf als ik terug denk geloof ik dat de motor twee keer vast liep.
Ik heb de motor nu nagekeken, en hij loopt de ene richting goed, en de andere loopttie vast. Dat is dus ook net vooruit.

Denk dus dat het aan de motor lag.

Hmm, een auto trekt bij het accelereren veel meer stroom dan een vliegtuig.
Dus waarschijnlijk is de max. stroomsterkte bij vliegtuigregelaars ook een stuk lager.

Als de motor was doorgebrand.(maar nog wel langzaam draait)
Brand de regelaar ook door volgens mij.

mijn sun3000 werkte op een 1/10 electro met standaard motor, alleen ergerde ik mij kapot omdat er geen achteruit en/of fatsoenlijke rem op zat. sun3000 kan 30 ampere aan...

zonde van je regelaar, maar als ik het zo hoor lijkt me dat het door de motor kwam. vliegtuigregelaars branden zoizo sneller door naar mijn ervaring...
meer kan ik er ook niet over zeggen.

groete
Tim

Welk type auto-regelaar en welk type vlieg-regelaar zijn er nu kaduuk en zijn deze al ouder dan 2 jaar?

In vrijwel elk merk/type regelaar zit wel een kortsluit- en een overtemperatuurbeveiliging.

De enige manier om deze geen van tweeën te laten werken is een motor aansluiten, die veel te veel stroom trekt. Dus net geen kortsluiting, maar wel een zodanige overbelasting, dat de temp. beveiliging niet de tijd krijgt om te werken.

Back