De 6 is een herontworpen 5. De achterkant van de 6 is erg smal maar schijn bedriegd, hij gebruikt dezelfde onderdraagarmen. Al het plastic van de 6 kent hetzelfde art.nr. als van de 5 maar heeft alleen een nieuwere revisie, zo zijn de achter onderarmen dikker en de voor bovenarmen hebben schroefgaten om speling weg te werken.
Achterassen zijn wel langer en kennen alleen nog CVD. Hoewel alle wiel-assen aluminium zijn kan je wel de oude stalen plaatsen.
Alle poelies zijn hetzelfde behalve de 20 tands, die zit nu aan de adapter vast geschroefd. Maar de as is hetzelfde als de 5 dus kan je ook gewoon de 5 poelie gebruiken met de extra ring om de poelie op te sluiten.
Snaren en de dempers zijn hetzelfde.
Koppeling is hetzelfde, alleen door een kleinere versnellingsbak zijn er andere tandwielen voor de 2e versnelling maar ik had begrepen dat een gaatje boren in een oud model tandwiel voor de nieuwe schroefposities ook prima gaat. Ik zelf gebruik nog de 5-bak.
Alleen de bulkheads, de radioplaat en alles wat daar aan hangt zijn anders. Ook de kogelinkjes zijn kleiner (MTX6) maar ook hier kan je de link met kogel van de 5 eventueel gebruiken.