Verschil Plus (+) en X mode

Beste lezers,

Inmiddels heb ik zelf een quad gemaakt, en vlieg ik in een zogenaamde '+' mode. Op zich vliegt dit prima, zolang ik dit meegemaakt heb, aangezien de quad vrij snel in aanraking met de grond kwam met alle gevolgen van dien.

Nu lees en zie ik op het web veel mensen, althans dat neem ik aan, die hun quad in de 'x' mode hebben gezet. Ik heb vervolgens via Google gezocht wat hier nou precies de voordelen van zijn, in tegenstelling tot de '+' mode.

Ik kom diverse dingen tegen, zoals dat het stunten met een '+' mode quadcopter makkelijker zou moeten gaan. Maar dit wordt meteen weer ontkracht, aangezien ik ergens anders precies het tegenovergestelde te lezen krijg.

Ik lees daarentegen ook weer dat dit ook persoonsgebonden is. Ik neem aan dat ik vast niet de enige ben die het verschil nog niet weet. Kan iemand mij dit misschien uitleggen?

Alvast bedankt!

Volgens mij is het enige voordeel aan X-mode, dat als je wilt gaan filmen je niet direct een arm met motor en prop in je beeld hebt.

nee, er zit eigenlijk geen vlieg verschil tussen X en +.
voor orientatie kan een + quad makkelijker zijn, vandaar ook dat sommige het aanraden voor stunten. geef iedere arm een andere kleur en het is heel duidelijk wat voor achter lins en rechts is. bij een X is dat weer wat moeilijker.
voor orientatie bij een X quad word dan weer vaak een bal tussen de poten gebruikt.

evenls bij een quad is bij een hexa het verschil tussen + en X dat er minder motor en arm in het beeld zit als je er een camera onder zou hangen.

en persoonlijke noot, in een + uitvoering vind ik een quad een beetje op een mislukt viegtuig lijken.. in X ziet het er gewoon beter uit..

Back