Verschil Quick 10 en Rebell?

• Topicstarter Topicstarter jock
  • Startdatum Startdatum
J

jock

Guest
Het begint weer te kriebelen...
Nadat ik eerder met een Eolo heb gevlogen maar hiervan de tail nooit echt (definief) vibratievrij heb kunnen krijgen en hem weer verkocht heb wil ik toch weer aan de heli.
Nu ben ik mij aan het orienteren en denk ik aan een Logo 10, een Quick 10 of een Rebell.
Hier is mijn vraag: Wat is nu het verschil tussen een Quick 10 en een Rebell?

Thanks,
Jock

Hoi Jock,

Jij hebt daar toch steeds last van de wind?
Dan kun je volgens mij beter een zwaardere heli kiezen.

Oohw.. Zou je dat Aruba uit je onderschrift kunnen halen?
Wij gaan hier weer de herfst in. :cry:

Hoi Erwin,
De wind is inderdaad lastig maar je went eraan. Twee weken terug hebben we hier onze eerste internationale caribean pattern competitie georganiseerd en wat hier nooit gebeurd.... de wind viel volledig weg en kwam zelfs even uit een totaal andere hoek. Gevolg: Alle lokalen hadden de grootste moeite met landen omdat de wind weg was 8O
We zijn dus zolangzamerhand al een beetje vergroeid met de wind.
Belangrijkste reden om geen grotere te kiezen is vanwege de $$$

Sterkte met de herfst. Eind december kom ik weer naar Nederland om Pams en Mams te bezoeken en zie er nu al tegenop (het weer dan he :D )

Jock

Ik geloof dat het verhaal zo zit. De heli is een of ander Japans ontwerp die Quick omgedoopt heeft tot de Quick 10.

Artfantasy heeft die zelfde heli flink opgetuned en het beestje de naam Rebell gegeven.
Waarop Quick de tegen(tunnings)aanval deed met de Quick EP 10 deluxe.

Welke nou beter van de 2 is weet ik niet. Maar als je tussen die 3 zou moeten kiezen die je al aangaf (quick, Rebell, Logo10) zou ik toch weer voor de Logo 10 gaan.
Lees namelijk toch redelijk wat negatieve dingen over de Rebell / Quick. Veel "bling bling" is niet altijd beter.

Waar er eigenlijk in het kort op neer komt bij een “Rebell/quick VS Logo 10” vergelijking is: Als je een ervaren vlieger bent die dus weet hoe een heli in elkaar hoort te zitten, en van veel bling bling houdt en graag bouwt aan z'n heli, kies dan voor de rebell of de Quick EP 10 deluxe.

Wil je gewoon een duidelijke (bouw)handleiding en een betrouwbare degelijke heli, ga dan voor de Logo.

Veel informatie over de heli's kan je vergaren op www.runryder.com en www.rcgroups.com
Of vraag het Remco (dutchhelipilot) Die heeft al bijna een jaar een Rebell en heeft hem nog niet afgebouwd ;)

niet heel ver , maar dat ligt heel erg aan de gezozen onderdelen en accupakketten van de electro versies.
accus daarvoor heb je van 40 euro tot 400 euro.

Bedankt voor de vele reacties.
Een raptor zou perfect zijn ware het niet dat ik 'voor de deur' een enorme zoutvlakte heb waar ik graag wil gaan vliegen. Om de buurt niet teveel te belasten (en zo min mogelijk de aandacht te trekken) zal het een electro worden en da's ook volgens mijn inschattingen minstens een evengrote investering.
Misschien een combinatie: de E-raptor?

Verder zoek ik een heli die na de nodige afstelwerkzaamheden relatief probleemloos is (mijn Eolo verschilde per dag van prima tot onvliegbaar)

De Quickie de Luxe spreekt me aan omdat het lijkt alsof daar niet veel verdere upgrades bij nodig zijn (is dat zo?)

De Logo spreekt me ook zeer aan. Alleen zie ik door de vele (nodige?) upgrades en versies het bos niet meer. Wat is 'de' Logo 10 uitvoering om te zoeken en welke upgrades zijn belangrijk?
Jock

(ter info: Ik kan hoveren, ook nose in met af en toe een paniekdraai en een beetje rondvliegen maar wil wel een heli die klaar is voor de next steps)

Ik zag laatst ook ergens een raptor omgebouwd tot electro. Dan heb je aardig wat geld nodig en bouw kennis maar het vliegt dan wel erg goed lijkt me :)

De logo10 heeft geen upgrades nodig om goed te vliegen.

Vergeleken met de quick vliegt de Logo beter.
De Quick is voor zijn vergelijkbare grote ook zwaarder.

Voordeel voor de Quick is dat hij iets beter tegen een crash kan.

Tja... beide geen slechte heli's hoor.

Ik zou zeker niet voor een omgebouwde Raptor gaan. Dan wordt het helemaal een dure grap. (Ombouw kit, veel zwaardere motor nodig, accu's enzzz...)

ps. Als je voor de quick gaat controlleer goed of al de onderdelen in de kit zitten. Heel vaak missen er namelijk onderdelen in de Quick kits (en niet zo'n beetje ook)

jock, of nog even wachten met aanschaf.
er zijn hele leuke ontwikkelingen op e-heli gebied aan de gang.
onder andere protech komt straks met een e-heli in de grotere maat, hun kennende vrij betaalbaar.

die ontwikkelingen beginnen nu allemaal te lopen, binnen korte tijd heb je denk ik meer keuze in de grotere maten.

Hallo Gerard,

Ik heb de tijd hoor! Eerst (hopenlijk) volgend weekend verhuizen!
Ondertussen ben ik een beetje aan het 'rondforummen' om wat kennis op te bouwen. (en mezelf gek aan het maken zoals altijd :D )

Jock

Gaaf man! dit is echt een topding.
Wel even de canopy een kleurtje geven, die witte kap zie je niet zo goed.

... hoewel de lucht bij jou natuurlijk blauw ipv grijs/wit is ;)

Thanks Satoer,
Ik ben eigenlijk blij dat de canopy nog niet gespoten of bestickerd is. Nu kan ik dat mooi zelf doen. (we hebben nml af en toe een verdwaalde wolk 8O )

Het zal nog wel een week of twee duren voordat hij hier is ...... en ik krijg nu al weer flink de kriebels als ik aan de eerste vlucht denk
:D

Jock

Bedankt Gerard,

Kan gewoon niet wachten weetje :D
Ik open tzt wel een draadje om jullie te informeren over mijn ervaringen

Groeten,
Jock

Back