verschil trex 600 cf/600esp

Ik zie dat er soms verschillende versies van de trex 600 aangeboden worden. Wat zijn nu de verschillen tussen de 600Cf en de 600esp?

Ik zie dat er bij de cf bijv plastik bladhouders opzitten en dat de kleur van de tuimelschijf grijs is (plastik?)

Wat zijn de overige verschillen en is de CF slechter dan de Esp of is het een "ouder" type heli?

Ik ben niet helemaal nieuw maar wil een iets grotere heli dan de 450 die ik nu heb.

Gr,

Jan

Om maar paar puntjes te noemen van de ESP ten opzichte van de CF:

-sterkere motor,
-100A regelaar, 6A BEC
-geleverd met bladen,
-carbon paddles,
-torquetube ipv snaar,
-full aluminium kop,
-alu heck huis

Je kunt het zien als een geupgrade CF
Ik zou, als ik moest kiezen, voor de ESP gaan.

Ik heb ze bv. hier gekocht:
Flying-Hobby.com
Kompleet met servo's, gyro en 1 accu

EUR: 578.91

de cf is eigenlijk zowat standaard.
enkel het frame is Carbon Fibre maar de rest is plastic
de ESP is volledig carbon en alu
volledig geupgrade dus.

mvg kenny

Wat ik dacht, is dat de ESP vooral andere mixhevels heeft, waardoor de swash sneller reageert.

Ah, dat zijn snelle reacties....

Maar het prijsverschil is echt minimaal, je zou dus denken dat de CF voor een habbekrats te zou zijn maar dat is niet het geval.

Ik ben weer een stukkie verder...maar wat is het verschil in vlieg gedrag tussen een belt aangedreven heckrotor en een tube aandrijving? Dit is volgens mij ook een option...toch?

Nu heb ik niet extreem veel ervaring met TT's...
Maar gezien de ervaringen met de TT in mn 450 kan ik zeggen dat het onderhoudstechnisch handiger is..
Snaar wil nog wel eens bijgesteld moeten worden, rafels geven etc, TT heeft dat dus niet.

Voordeel van een snaar tov een TT is dat de staart flexibeler is, en is goedkoper in crashes.

Ik vermoed dat het ook een beetje van de persoonlijke voorkeur afhangt.

een TT geeft ook een net iets betere overbrenging ... na een tijd vliegen kan een belt wel eens gaan rekken en een beetje beginnen doorslippen. en bij een belt kan tijdens het vliegen breken als er niet op tijd naar slijtage gekeken word. maar bij goed onderhoud moet je daar niet van wakker liggen, op tijd vervangen bij slijtage.

grts, kenny

Back