Verschil tussen Esky CP-tjes

• Topicstarter Topicstarter Lince
  • Startdatum Startdatum
L

Lince

Guest
Wat zijn de merkbare verschillen tussen de:
Honey Bee CP3
King 3
en de Belt CP V2

Lince
Even kort
- De prijs
- Het vlieggedrag
- De gedegenheid
- De kosten voor reparatie
Kijk eens rond op het forum zou ik zeggen

Ik heb zelf de Belt CP V2. Prima ding als je al kunt vliegen. Kun je het niet ga dan voor de Honey Bee CP3 in eerste instantie. Kun je het helemaal niet ga dan voor de Honey Bee V2 als je straks met een Cp aan de slag wilt. Waarom je dan gaat zeker neer, en dus zijn reparatiekosten en -vaardigheden belangrijke zaken

Groeten
Martin

Ik had al rondgespeurd, maar wat ik kon vinden ging meer over de helicopters opzichzelf.

Dus wat ik begrijp;
King 3 is het "slechtste" van de 3, daarna komt de CP3 en als "beste" de Belt CP.

Tis meer voor de overstap vanuit de Honey Bee V2 FP

reparatiekosten is geen probleem. In mijn geval dan.

Lince
Ik ben een paar maanden ook overgestapt , maar vlieg ook nog steeds met de Honey Bee FP (straks V2). Gewoon leuk en nodig om mij boek bij te houden. Toen ik op de Belt overstapte was het wel even schrikken. Binnen de minuut aan stukken. Ik kreeg hem niet meer goed. Steeds ginnen de servo's stuk. RCtechnics heeft hem helemaal nagekeken en onderdelen die kuren vertoonde gratis vervangen. Perfect. Daarna nooit meer last gehad. Moto: stap niet te vroeg over
Groeten
Martin

Te vroeg overstappen zal misschien veel mensen doen en dat is niet alleen met heli's.

Wat ik dus begrijp is dat de Belt CP degelijker inelkaar zit, dan de 2 andere heli's. Dat is voor mij belangrijker. Kwaliteit moet immers betaald worden.
Qua prijs ontloopt de Belt CP V2 en de King3 niet zoveel. De HB CP3, is wel een stuk goedkoper.

Laatst bewerkt door een moderator:
Te vroeg overstappen zal misschien veel mensen doen en dat is niet alleen met heli's.

Wat ik dus begrijp is dat de Belt CP degelijker inelkaar zit, dan de 2 andere heli's. Dat is voor mij belangrijker. Kwaliteit moet immers betaald worden.
Qua prijs ontloopt de Belt CP V2 en de King3 niet zoveel. De HB CP3, is wel een stuk goedkoper.

Ik zou je aanraden om, als je gewend bent aan een wat grotere heli, niet de CP3 te nemen. Hoe kleiner de heli, hoe onstabieler en hoe moeilijker hij is te vliegen.

Zo klein is de CP3 toch niet?? De CP3 is qua lengte 52,5 cm. De King3 is 55 cm.
De belt is wel een stuk groter, die is 65 cm.

Zo klein is de CP3 toch niet?? De CP3 is qua lengte 52,5 cm. De King3 is 55 cm.
De belt is wel een stuk groter, die is 65 cm.

Aangeraden door professionals wordt om niet te beginnen met een heli met een rotordiameter kleiner dan 55 cm. Het scheelt inderdaad niet veel in lengte, maar wel aan stabiliteit. Maar goed, aan de andere kant, als je kleiner begint, dan kun je als je dat onder de knie hebt bijna elke andere heli vliegen, dat is ook zo.

Back