verschil tussen truggy of buggy

Kom op zeg, waarom alleen weer traxxas noemen terwijk die niet eens de werkelijke buggies en truggies hebben die alle andere merken voeren.

Maar het is al vaker besproken....

buggy truggy - Google zoeken

Mooi he zo'n zoekfunctie op dit forum.

Ik denk het niet want de gewone buggies en truggies zoals die van Mugen, Hongnor, Xray, J-concepts etc. komen niet in het assortiment van Traxxas voor en is het juist een slecht voorbeel om er naar te verwijzen.

Om een ande populair merk op dit forum naar voren te halen moet je eigenlijk de vergelijking geven van de Mugen MBX6 en de MBX6T

+ de rustler is gebaseerd op een stadiumtruck. en zekers niet op een truggy. heel slecht voorbeeld!

Het verschil tussen een buggy en truggy zit in overwegend de navolgende eigenschappen:

Uiterlijk

Buggy:

• Meestal grotere achterwielen dan voorwielen.
  • Meestal smallere voorwielen
  • Meestal 2 wiel aangedreven
  • Meestal is de achterkant hoger dan de voorkant
Truggy:

• Meestal voor en achterwielen gelijke grootte
  • Meestal voor en achterwielen gelijke breedte
  • Meestal 4 wiel aangedreven
  • Meestal een geheel horizontale bodemvrijheid
  • EDIT,. wielen zijn vaak onrealistisch groot
Ja er bestaan truggy`s en buggy`s met een mix van bovenstaande.

Rijeigenschappen:

Buggy`s zijn vooral gemaakt om op hard zand, gravel of dergelijke te rijden. Verwacht in de meeste gevallen geen enorme terreinprestaties.

Truggy`s zijn eveneens voor bovenstaande geschikt maar hebben door de veelal 4 wielaandrijving en horizontale stand van de bodem een betere prestatie in het terrein. Zo heeft een 4wd truggy bijvoorbeeld minder moeite met een grasbaan.

Voordat iedereen commentaar geeft: let vooral op MEESTAL.

Zoals gezegd Google vooral even op plaatjes en je zult snel het verschil zien. Ook zul je snel zien dat er zo af en toe een mix van bovenstaande wordt geproduceerd.

Ehm.... Ik denk dat dit heel verwarrend gaat worden.....

Een buggy in de electro klasse is inderdaad 2wd met grotere banden achter. Alleen een truggy bestaat niet in de electro klasse maar daar heet het (zoals eerder opgemerkt) een stadium truck.

Van de vraag uitgaande met die benamingen in de startpost ga ik er van uit dat hij het over de brandstofmodellen heeft.

Dat denk ik niet. De initiële vraag is wat is het verschil tussen,.. en niet welk type auto mag meedoen in welke klasse:wink:

Wellicht dat dingen vanuit een ander perspectief worden bekeken door iemand van 43 met 18.000+ reacties als door iemand van 13 met 28 reacties / vragen.

Heb even naar de andere post`s gekeken. Wat hij heeft is overduidelijk een buggy. Op brandstof van Reely. Zijn buggy heeft nu net voor en achter even grote wielen. Dus zijn vraag kan ik me voorstellen. Ik krijg niet de indruk dat hij competitie wil gaan rijden. Maar dat ter zijde.

ow... gegoogle wordt je alleen gekker van..

en om de chaos compleet te maken en nu Short Course en Monster? en ik weet hoe ze eruit zien maar wat kan je verwachten van rij eigenschappen en wellicht ook handig om te weten, wat zijn de valkuilen van de verschillende ontwerpen?

Ik zie ook veel verschillen in schaal, veel 1/8 maar steeds meer 1/10 maar oook 1/16 en zelfs 1/24!

Back