Verschil tussen tt01 en tt02?

Oke,begrijp ik wel,maar als je idd alleen wil driften kan je beter voor de sakura gaan.
Let wel,de sakura is alleen een chassis,geen motor,en elektronica!
Voordeel,maar dat is mijn mening, wil je toch later overstappen op gewoon rijden/racen kies dan voor de tt.!

de TT komt dan wel met een motor en een regelaar maar of die goed genoeg zijn voor driften, weet ik niet
de Sakura is dan misschien zonder maar dat geeft je weer de vrijheid om voor een eigen keuze motor en regelaar te gaan (bv Brushless)
de Sakura is ook weer veel beter af te stellen voor het driften en bij de TT (m.u.v de D-versie) weer lastiger en kost je weer extra parts

Bedankt voor de reacties. Ik heb vanmiddag The border gebeld en hebben zo veel mogelijk uitgelegd. Van de week rij ik ff bij hun langs.

ik denk dat je gauw klaar bent met driften. zou inderdaad naar een auto kijken waarmee je ook aardig over de weg mee kunt rijden, of eventueel op het circuit.

Kan je er goed mee driften?

Ik heb me eens verdiept in driften, en de TA-chassistypes zijn de meest geschikte Tamiya's om te driften, beltdrive schijnt fijn te reageren voor drifters, en je kan makkelijk varieren met tandwielen waardoor je countersteer kan creeeren. Hierbij draaien de achterwielen sneller dan de voorwielen, waardoor hij hem van nature makkelijker in een drift raakt.

Bovenstaande is geen eigen ervaring, maar vooral veel leeswerk van mijn kant (kan je zelf ook eens overwegen om iets meer te doen).

www.rcdrift.nl - Toon forum - Chassis

Als je hier een paar avonden leest (en uiteraard hier op het forum) zal je ook ontdekken dat de Sakura D3 uit de doos al een hoge cs-ratio heeft.

Veel lees- & leerplezier!

7f2c2c68a263fd16ff90c0da118fc54e.jpg

Ben aardig op weg[emoji2]

Ziet er eigenlijk toch wel beter uit dan een TT-01
meer standaard instel mogelijkheden
ook de montageplaats voor de stuurinrichting ziet er steviger uit als bij de TT-01

@Jan...Hou er rekening mee dat dit een speciaal model is met de TRF draagarmen en meer leuke opties
Deze is voor zover ik weet niet toegestaan in de Tamiya cup top stock klasse

Mvg Roy

Laatst bewerkt:
Hij is wel toegestaan in de Tamiya Cup maar niet in de Top Stock klasse, je moet er Euro TW mee gaan rijden.

De kuip is het zelfde als de gewone TT-02 alleen de draagarmen zijn inderdaad anders. De stuurinrichting is ook niet geweldig hoor Jan, als je er geen aluminium versie op zet knallen om de haverklap de dogbones er uit aan de voorkant.

Back