originele Nikon.// factor 7.......
Dat heb je ook met spullen die voor de watersport zijn, of het label medisch hebben, kijk naar de merkdealers als het om auto's gaat

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
originele Nikon.// factor 7.......
Tja, bij die alternatieve (meestal no-name) accu's zullen vast wel eens slechte exemplaren zitten (net als bij originele "merk" spullen!)
Als je een emmer van 10L koopt dan ben je toch ook niet verbaast dat er geen 30L in past.Ik denk dat ik het ook zo moet benaderen.
Als ik met mijn Trex500 5 minuten vlieg kan ik me niet voorstellen dat zo'n kleine accu 3 keer zolang, zoveel geweld zou moeten kunnen leveren.
Misschien over 10 jaar ja....
eh....ook over tien jaar is 2200mAh gewoon.....2200mAh....![]()
Als je een emmer van 10L koopt dan ben je toch ook niet verbaast dat er geen 30L in past.
En een goedkope emmer van 10L past ook wel 10L in.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt wat je bedoelt alleen is deze vergelijking niet helemaal relevant.
Neem nou twee accu's, een nicad en een lipo van exact dezelfde uitwendige maat. Dan gaat er in de lipo toch echt veel meer "water" in dan in de nicad.![]()
En ook bovenstaande is vergelijking die kant nog wal raakt.
Ongeveer dezelfde als deze:
Pak twee emmers en vul de ene met kiezels en de andere met zand.
Beiden ongeveer hetzelfde soortelijk gewicht.
Dan moet je niet vreemd opkijken als de emmer met zand echt zwaarder is dan de emmer met kiezels...
Lipo's hebben immers een hele andere andere techniek dan Nicad's.
Ik denk meteen aan een winkel die met een Q begint.GJ
Ik heb het over 1 soort lading, ofwel capaciteit een beetje verwoord in "water" voor de duidelijkheid. Maar misschien toch niet duidelijk.
Dus niet 2 verschillende soorten lading als zand en kiezels of lood en veren. Onzin!
Ik heb het over capaciteit (ofwel zand óf kiezels) in dezelfde maatvoering.
Ik heb het ook over 1 soort lading: silicose. Daar bestaat zowel zand als kiezels uit. Zelfde soortelijk gewicht, alleen andere vorm.
Dus geen "lood-en-veren-vergelijking".
Lees in plaats van silicose: Ampere-uur en je hebt exact jouw vergelijking.
Hetzelfde spul, alleen op een andere wijze in Nicads of Lipo's opgeslagen.
Maar goed, daar ging het verhaal niet over...
Dat denk ik ook.Ik denk dat iedereen wel begrijpt wat je bedoelt alleen is deze vergelijking niet helemaal relevant.
Neem nou twee accu's, een nicad en een lipo van exact dezelfde uitwendige maat. Dan gaat er in de lipo toch echt veel meer "water" in dan in de nicad.![]()