verschil

F.van.Gent

In Memoriam
Wie kan mijn vertellen wat het verschil is tussen een robbe fc 16 en een robbe fc 18
bij voorbaat mijn dank en daar bedoel ik dan mee de mogelijkheden he

Een meer informatieve, gerichtere titel zal denk ik meer reacties opleveren. De titel kun je wijzigen door het eerste bericht in deze discussie te wijzigen.

Meerdere mixprogramma's, specifiek voor zwever met 5,4 of 2 servo in de vluegel, daarnaast motorkist programma en heli programma's.
Flexibelere stick toewijzing (vanaf V3.2)
Timer door stick te activeren (V3.2)
Twee zijdig instelbare dualrates (zowel naar links als rechts)
Beter display(herkenbare modelnamen mogelijk)
Etcetera..

Overigens liep de dual rate bij FC-16's ook over de trimming. Stel je had vol links getrimd om rechtdoor te gaan, en je schakelt 50% dual rate in
(kleinere uitslagen), dan werd de trimming ook gehalveerd. Ben er niet zeker van of dit gecorrigeerd is in latere versies.

Groeten,
Gerben

Beide zenders zijn ook voor boten te gebruiken maar ze zijn wel ontworpen met het vliegen in het achterhoofd. De mixers die er in voorgeprogrammeerd zitten hebben allemaal betrekking op vliegtuigen en heli's. Dat wil niet zeggen dat ze voor boten onbruikbaar zijn maar je moet wel een andere termologie gaan leren als je bepaalde mixers wilt gaan gebruiken. Ik bedoel hiermee dat je de vliegtermen moet kennen want die termen worden in de handleiding gebruikt.
Stel je hebt een boot met twee motoren en schroeven. Sturen doe je door de ene motor sneller dan de andere te laten draaien. Je kunt hiervoor de flapperon mixer gebruiken. Dat zijn de ailenrons op het vliegtuig die ook als flaps dienst doen. De flap functie wordt dan de snelheidsregeling van de motoren en de ailenron functie de verschil sturing. Naar links zal de rechter motor sneller en de linker langzamer gaan draaien en omgekeerd.
Als je niet weet wat de flapperons zijn of doen kan je ook moeilijk weten dat die mixer bruikbaar is voor de motorsturing zoals hierboven beschreven.

Back