Verschillende lipo's

Ik zit met het volgende:
Sinds gisteren voor het eerst gevlogen met nieuwe lipo's op mijn multicopter. Als FC heb ik de Naza met voltage protection, deze staat aan.
Eerst had ik 4S 5000 mah lipo's van Turnigy van 25C. Na ongeveer 10 minuten (rustig vliegen) begon mijn led van de Naza te knipperen en ga naar de grond. Ga ik de lipo laden gaat er ongeveer 4000 mah er weer in. Prima ongeveer, 80%!
De nieuwe lipo's zijn ook van Turnigy, ook 4S en 5000 mah maar met 45 - 90C. Zelfde vliegtijd en instellingen op de Naza. Na de eerste keer gevlogen (lipo's waren handwarm) was ik nieuwsgierig wat er weer ingepompt zou worden: ruim 4700 mah!
Wat moet/kan ik hier mee doen? Ik heb niet echt gekeken naar de voltages na het vliegen maar ik zag wel dat bij de start van het laden beide type lipo's snel boven de 15V zaten (boven de 3,5V per cel).

Ik kan twee mogelijkheden bedenken.
1 Je nieuwe lipos zijn zwaarder en hebben meer stroom verbruikt.
2 Bij het balanceren heeft de lader wat langer werk gehad en heeft daar wat meer enargie mee verspilt.
Ik zou bij de volgende keer laden de celspanningen nog eens goed bekijken.;)

Verrek, dat zou zo maar eens kunnen! Volgens mij zijn de nieuwe lipo's een kleine 100 gr zwaarder! Ik zal de specs nog eens nakijken. Misschien maar eens kijken naar een telemetry systeem om 'live' te kijken wat er verbruikt wordt. Bedankt voor het meedenken!

Back