Verschillende nitro brandstoffen gebruiken

En in hoeveel van de gevallen loopt het fout? Spreken we hier dan over minder dan 1% of veel meer? Want stel dat ik mijn autootje zou verkopen, kan de nieuwe eigenaar toch moeilijk altijd dezelfde nitro gaan halen in Limburg als die bijvoorbeeld elders woont...
Nog anderen die ervaring hebben met het veranderen van nitro?

Wij hebben het 3 keer meegemaakt met motoren die minder dan 5l gelopen hadden.

Een keer van Tornado naar Runnertime.
Een keer van R&B naar MLC
Een keer van Tornado naar Meccamo.

Van Runnertime naar MLC is nooit een probleem geweest.

Shepherd TeamC Benelux

Met het gemak waarmee sommige lagers gebreken gaan tonen wil ik het daar niet zo snel op gooien. Vergeet niet dat in de onroad de lagers echt tot het uiterste belast worden en er zelfs bij onze hogere toeren een droogloop kan ontstaan.

Ja voor het afstellen twijfel ik niet, dat mag geen probleem vormen. Ik wil gewoon mijn nieuwe picco motor niet omzeep helpen. Stel dat per toeval die 2 nitro's niet matchen :s

Roelof? Jij denkt ook dat het weinig kwaad kan?

Net ingelopen,zit geen(harde) aanslag in..
Persoonlijk had ik het allang gedaan! ( heb zelf ook,na op een bus Merlin gereden te hebben,een bus nitro van Lrp uit de aanbieding eringemikt..geen probleem!)
Ik zie het als dat je altijd Shell tankt met je auto,en dan zeggen ze dat je er geen BP in mag doen :rolleyes:(goed, het is een iets kleiner blokkie,maar goed)

Ja voor het afstellen twijfel ik niet, dat mag geen probleem vormen. Ik wil gewoon mijn nieuwe picco motor niet omzeep helpen. Stel dat per toeval die 2 nitro's niet matchen :s

Roelof? Jij denkt ook dat het weinig kwaad kan?

Nieuwe... Wat is nieuw?

Shepherd TeamC Benelux

Oké... Een halve liter dus. Dan zit er amper aanslag in de motor ...

Gewoon switchen, wel even een paar tankjes rijk laten lopen.

Shepherd TeamC Benelux

Dus zou er nu geen probleem kunnen ontstaan van troep in de motor? Omdat je er eerst zo tegen was. En als ik na 6 bussen van 2,5l terug omschakel naar de TQ fuel?

Dus zou er nu geen probleem kunnen ontstaan van troep in de motor? Omdat je er eerst zo tegen was. En als ik na 6 bussen van 2,5l terug omschakel naar de TQ fuel?

Na 15l zit er al een zodanige aanslag in de motor dat je niet zo maar even terug kan. Het is denk ik dan zo wie zo raadzaam om er nieuwe lagers in te leggen.
Toevallig heb ik gisteren hetzelfde gedaan met een motor die al 15l gelopen had, nieuwe lagers en drijfstang er in en even grondig aan de binnenzijde schoonmaken. Voor +/- 90 euro heb je dan weer een goede motor.

Mocht het je nog niet opgevallen zijn.... de meeste mensen op dit forum hebben voor 90 euro een nieuwe motor ;)

Tuurlijk Roelof, maar dan is het gewoon beter om een nieuwe te kopen :D
De TS heeft overigens een Picco en geen motor van 90 Euro.

Als het een motor zou zijn van 90 euro zou het mij totaal niet uitmaken hoeveel brandstoffen ik door elkaar zou gebruiken. :)

Back