Verschillende types kogellagers...

• Topicstarter Topicstarter mikevst
  • Startdatum Startdatum
M

mikevst

Guest
Ik was op zoek naar een setje nieuwe kogellagers toen iemand me stuurde naar volgende website: link

Daar staan enkele soorten lagers:
- Ceramic Nitride Pro Series Bearings
- Super Polyamide Sealed Bearings
- TEFLASONIC Dual PTFE Sealed Bearings

Deze volgorde is denk ik van beste naar goeie maar ook van duurste naar goedkoopste.

Kent iemand deze site of deze lagers?
Welke zijn het best geschikt voor een onroad TC 200mm?

Ik heb al enkele keren gelezen dat ceramische lagers wel de beste zijn maar dat ze uiteraard ook de duurste zijn.[/url]

ik ken die site, en heb al verschillende malen een setje ACER Ceramic nitride pro bearings gekocht. dit zijn gewoon de beste.
tip: bestel er een busje SIN-olie bij en de RPM Bearingblaster. ook de diff-balls zijn erg goed, maar je moet dan wel de maat van de balletjes weten.
betalen via credit-card, het komt in een brievenbus-envelop, heb nog nooit iets moeten bijbetalen als invoer.
NB: ik heb verschillende setjes gekocht voor verschillende auto's....niet omdat ze versleten waren ofzo.
NB2: volgens mij is er nu een aanbieding zoals geen verzendkosten, en 10 dollar prijsverlaging.
NB3: de set voor je auto kun je vinden als je op de knop "buy now" drukt, kom je in een keuze menu per merk/type auto.

alfaracer zei:
ook de diff-balls zijn erg goed, maar je moet dan wel de maat van de balletjes weten.

Misschien dat ik mijn diff-balls ook eens moet vervangen. De diff-balls die ik zou nodig hebben zijn 3.9mm. Maar zij verkopen er enkel van 4mm. Zou dit een probleem vormen?

haha, die van jou zijn dus versleten :lol:
ik zou ff checken in je handleiding, of ze een mailtje sturen...

alfaracer zei:
haha, die van jou zijn dus versleten :lol:
ik zou even checken in je handleiding, of ze een mailtje sturen...

Die 3.9mm komt uit de part-list van mijn auto. Ze zijn dus niet versleten. Ik zal voor de zekerheid maar even mailen.

Back