Versie 2.1 van de 3GX software van Align is uit

Versie 2.1 van de 3GX software van Align is uit. Hierbij wat info

De website van Align:
http://www.align.com.tw/alignhtml/3gx_update/3gx_update.html

De setup video van Align:
[media=youtube]3H9P_n_maOk[/media]

Dino Spadaccini maakte een filmpje over zijn setup:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jZXmR3CqP90

Vandaag zelf geupdate, maar nog niet gevlogen (is het zomer?)
Eerste bevindingen
- De bijgeleverde documentatie is die van de 2.0 (sjit)
- Kijk daarom naar de video’s
- En op Helifreak, zie: V2.1 Is READY for download!! - HeliFreak

Groeten
Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist 2 lipo's gevlogen. Standaard setup. Wat mij betreft erg gevoelig maar helemaal strak. Perfect. Moet nog steeds erg wennen aan de trex 500, wat een beest. Kom gestrest van het veld. Met de 450 is het gooien en smijten. Geef het de tijd denk ik, en ga hem daarom (nog) niet tammer maken.
Groeten
Martin
Ps tammer maken bij de 3GX doe je door de rates wat te verlagen

Moet nog steeds erg wennen aan de trex 500, wat een beest. Kom gestrest van het veld.
Martin

:p:p;)

Ben je zo aan gewend Martin, ik dacht dat ook toen ik voor het eerst met mijn Trex 500 (beast X ) vloog.

Ging toen over op een Compass Atom en vond de Trex toen echt een luie en trage donder ;).

:p:p;)

Ben je zo aan gewend Martin, ik dacht dat ook toen ik voor het eerst met mijn Trex 500 (beast X ) vloog.

Thnks, is ook m'n eerste fbl. Ik doe gewoon even kalm aan. Wel strak die 2.1 versie. 2.0 was een soort van ramp (voor mij) en m'n eerste fbl. Zojuist weer 2 LiPo's gaat wat beter.......

Groet
Martin

Laatst bewerkt:
Thnks, is ook m'n eerste fbl. Ik doe gewoon even kalm aan. Wel strak die 2.1 versie. 2.0 was een soort van ramp (voor mij) en m'n eerste fbl. Zojuist weer 2 LiPo's gaat wat beter.......

Groet
Martin

Heb die 3GX in mijn T Rex 700 (versie 2.0),
die gaat voor mij behoorlijk strak,
tenminste als ik dat vergelijk met mijn 600er paddel - Rex

Nog iemand met ervaringen? Ik zit nu nog op V1.2 op m'n Trex 450 Pro V2. Is het de moeite om up te graden?

onzin van mij, ik heb niet die versie 2.0
ik heb wel dat origineel met 1.2
wil eerst nog wat meer wennen aan die 700e,
als dan meer ervaring met versie 2.1 zijn, zal ik het probeeren,
bij de versie van 1.2 mis ik het afstellen via de PC,
dat gaat weerom bij mijn Helicommand perfect.

net zag ik ook wat van versie 3.0, ja wat moet ik alle 2 dagen en andere versie en een andere instelling,
ik ga ma eerst door met 1.2 tot ik niet meer tevreden ben

net zag ik ook wat van versie 3.0, ja wat moet ik alle 2 dagen en andere versie en een andere instelling,
ik ga ma eerst door met 1.2 tot ik niet meer tevreden ben

Bij 1.2 kun je ook dingen met de PC aanpassen hoor. Bij 2.1 moet je de initiale setup in ieder geval anders doen. Daar moet je 8° cyclic pitch instellen en dan via de software aanpassen naar de gewenste hoeveelheid. Bij 1.2 moet je dit gewoon doen met de swashmix tot je de gewenste hoeveelheid pitch heb.

Ik zit ook nog op 1.2 (heb de heli zaterdag gekocht) en met de instellingen nu gaat het wel ok. Gisteren was er veel wind en toen begon de staart wat te slaan in snelle bochten die dwars op de wind waren.

Eerst nog een Leon Luke zijn settings voor V1.2 proberen. Die zouden ook wel goed zijn volgens veel mensen.

hoi Martin,
kan je die instellingen met de PC doen bij de nieuwe versie 2.1?

Yep, maar de dir setup moet je wel uitvoeren
Save even je 2.1 settings, kun je altijd terug
Dir serup doe ik zonder pc en de rest met
Eerst de softwae upgraden
3 is trouwens voor de 3g. 2.1 voor de 3gx
Martin

oh, goed te weten,
dir setup is deutelijk,
en dan zien wij verder,

ma eerst nog 'n paar rondjes voor wennen aan die 700er,
anders kan ik niet zeggen welke versie beter is of een verbetering is.

Thanks nog een keer,

Uwe

BeastX staat in promotie. Deze week maar eentje halen denk ik. Kheb het wel gehad met m'n 3GX...
Backwards drift krijg ik er niet uit en nog veel mensen hebben er last van.

Achteruit vliegen is geen probleem. De staart houd goed in HH. Maar wanneer ik 1-2min heb gevlogen, dan begin de heli zijn eigen gang te gaan. Wanneer je mooi in een hover zit, gaat de heli vanzelf achterover leunen. Dit komt er pas na 1-2min FF, dus vlak na het opstijgen hovert ie mooi. Er zijn echt veel mensen met dit probleem en Align doet er niks aan...
Mechanische setup is correct alsook het CG is goed. Zelfs als ie nose heavy is, heeft ie het probleem nog. Echt irritant.

Echt irritant.

Dat is wel echt irritant,
en je hebt nergens meer subtrim ingesteld en niks??

Dat enige wat die van mij doet is bij lage touren met de staart wiebelen,
maar ook niet zijwaarts, maar op en neer, en het is ook geen echt wiebelen,
hij rast naar elke beweging in, dus naar voren, klik, naar achteren klik, en niet te corrigeren,
maar laat ik zo, optouren naar idle en die staat strak !

Ik moet nog wat oefenen met die 700er, vordat ik wat aan de software gaa doen, als ik wat aan doe.

Dat is wel echt irritant,
en je hebt nergens meer subtrim ingesteld en niks??

Dat enige wat die van mij doet is bij lage touren met de staart wiebelen,
maar ook niet zijwaarts, maar op en neer, en het is ook geen echt wiebelen,
hij rast naar elke beweging in, dus naar voren, klik, naar achteren klik, en niet te corrigeren,
maar laat ik zo, optouren naar idle en die staat strak !

Ik moet nog wat oefenen met die 700er, vordat ik wat aan de software gaa doen, als ik wat aan doe.

Nope, geen trims en subtrims ingesteld. Alles staat mechanisch mooi afgesteld. Wanneer ik net opstijg vliegt ie wel mooi. Pas na even FF begint ie achterover te leunen. Het schijnt als je achteruit vliegt, dat ie na een tijdje voorover gaat hellen. Het is dus iets met de sensoren in de gyro die hun posititie verliezen.

Ik denk dat ik er een BeastX of een Mini Vbar opzet. Ben nog aan het twijfelen of die extra prijs voor de Vbar het waard is.

Er valt met m'n 3GX wel goed te vliegen, maar echt super locked in is ie nu ook weer niet. Als ik m'n gains hoger zet van de aileron en elevator is het beter, maar dan heeft ie de neiging om te overschoten als snelle, strakke banking turns doe. Niet erg leuk dan :s

Zo kwam ik overlaatst uit een stallturn en ging al zakkend, volgas vooruit. Wanneer ik dicht bij de grond kom, geef ik een beetje elevator zodat ie horizontaal over het veld zou vliegen. De heli ging gewoon recht naar boven en maakte bijna een backflip. Ik schrok me rot toen dat 2.5m boven de grond gebeurde.

Ik zit wel nog op V1.2, maar V2.1 zou het niet oplossen volgens de andere mensen die het geprobeerd hebben.

Ik heb 2.1 erop staan en bij mij werkt het goed. Alleen na hard ff en dan stop dan wagt de staart , zou ik dan nog meer de gain moeten verlagen? En met de vorige versies wilde die meteen tippen op de grond, na dfc upgrade en 2x gyrotape en 2.1 vliegt ie eindelijk. Maar over het algemeen zijn ze op helifreak goed te spreken over 2.1.
Gr wax

Laatst bewerkt door een moderator:
Back