versie III van mijn Kilootje

Ik ben bezig met een nieuwe WTC voor het Kilootje.
Inmiddels heb ik dan toch ook maar een nieuwe romp gekocht.

verbeteringen :
- draaicirkel : het geheel is nu een roer, niet alleen het originele roer.
- duikroeren : die zijn nu een stuk kleiner, waardoor het allemaal hopelijk niet zo zenuwachtig reageert.
- ballast tank : bijna 2 keer zo groot, dus hopelijk ook een wat betere waterlijn.
- snelheid van de ballast tank. dank zij de speciale servo gaat dit nu binnen een paar seconden, in plaats
van binnen een paar minuten. En omdat het een servo is : proportioneel te regelen dus.

hopelijk is er nog drijfvermogen over om de toren met led-navigatielichten uit te voeren. die worden buiten de
WTC gehouden en gevoed door een paar knoopcellen.

27254911a6ebb4578.jpg

27254911a7637ddf7.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Toe maar, versie III alweer... Waar ik benieuwd naar ben is jouw WTC. van welk materiaal is ie gebouwd? kan het niet goed zien....

Douglas

@ Douglas,
grote injectiespuit en dedicated lineaire servo (je weet wel, die dure ;-) )

@ Jan,
Tja, snelheid is niet mijn sterkste punt. en afmaken van projecten al helemaal niet.
Maar ik vermaak me deze winter wel weer, moet je maar denken.

wow ziet er indrukwekkend uit man.
mijn complimenten

@Douglas,
oeps, koffie niveau te laag...

de WTC is een buis uit de Hornbach, plm 6cm dia (alhoewel net een mm minder dia. dan de vorige WTC die ik had), en vrij dunwandig. ik schat dat het een rioolpijp is, of regenpijp.
de kappen zijn standaard afdichtdoppen van hard (lichtgrijs) PVC, deze passen niet "out of the shop" op die bruine buis maar zijn afgedraaid op de draaibank.

Back