Satoer
Forum veteraan
Vorig weekend had ik mijn laatste bladen versplintert na een poging: Nose down death spiral.
Vrij vertaald: de wind was sterker dan mijn heli
De klinkerstenen gaven ook niet echt mee, en mijn onbreekbare titanic 1mm dikke policarbonaat canopy bleek ook niet zo onbreekbaar als de fabrikaat had beloofd

Goed nadat ik vol trots bij mijn ouders thuis een hand vol scherven liet zien zei m’n vader Ohhh… geef maar even. Na een half uur kwam hij weer beneden met een in elkaar gelijmde canopy :lol:
Afijn, gelukkig had ik deze crash al voorzien en had een paar dagen daarvoor 2 setjes Like90 houten rotorbladen gekocht die vandaag netjes gearriveerd waren.
Netjes in een koker verpakt.
Ik had heel veel positiefs gelezen over deze bladen op de Amerikaanse forums (Runruyder / rcgroups). Het is een beetje een uit de hand gelopen project van een jongen, Yukonho en heeft nu een winkeltje in die zooi omdat het zo goed loopt.
Ze kosten 23$ op z’n site en dat is bijna de helft van FP carbon glasfiber bladen. site: http://www.like90.com
Ze zijn gemaakt van gelamineerd balsa dus erg licht en volgens vele, erg crashbestendig. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel verwacht (ben nog niet gecrashed)
Op de heli:
De bladen zijn wit. Mijn eerste indruk tijdens het vliegen was dat ik om die reden de bladen niet goed kon zien. Beetje vervelend.
Hij maakt ook veeel meer toeren om omhoog te komen, wat hem overigens wel stabieler en directer maakt.
Aan de rotorkop:
Mooi is anders, ze zijn ontzettend grof. De bedoeling is dat je er ook nog een headstifner op zet. Ik heb echter een aluminium rotorkop dus dat is niet nodig bij mij. (ps. Nooit kopen die alu head)
Maarja, alsof je het nog ziet als hij op vol toeren draait.
Vliegimpressie:
Ik ben meteen naar het park gegaan om even rond te vliegen. Ik moet zeggen dat de heli met deze bladen zeker beter vliegt.
Duidelijke verbeteringen in het afdalen en FFF. Hij heeft echter nog steeds dat hij met z’n neus omhoog kukelt als ik snelheid probeer te maken. Beter is niet teveel naar voren te nicken als je op snelheid wilt komen. Moet er wel bij zeggen dat ik ondertussen een beetje verwend ben geraakt door het vliegen met een grote CP heli (Logo10)
Even de voordelen en nadelen op te sommen:
Het lijkt dat ik meer nadelen dan voordelen heb, maar overall ben ik positief over de bladen. Ik ga nog even proberen met een 11 tandig tandwiel te vliegen ipv 10. Misschien dat ik dan minder energie verbruik want laten we wel wezen, in 10 minuten een accupack van 7.4V 2400 mah leegtrekken is wel een beetje erg extreem.
Ik denk wel dat dit het laatste is wat ik aan die Hummingbird nog tune (alsof er nog wat aan te tunen is :roll: ). Even wachten of de CP hummingbird wat is en anders ga ik voor de Hornet of misschien wel een Zoom400.
Vrij vertaald: de wind was sterker dan mijn heli

De klinkerstenen gaven ook niet echt mee, en mijn onbreekbare titanic 1mm dikke policarbonaat canopy bleek ook niet zo onbreekbaar als de fabrikaat had beloofd


Goed nadat ik vol trots bij mijn ouders thuis een hand vol scherven liet zien zei m’n vader Ohhh… geef maar even. Na een half uur kwam hij weer beneden met een in elkaar gelijmde canopy :lol:
Afijn, gelukkig had ik deze crash al voorzien en had een paar dagen daarvoor 2 setjes Like90 houten rotorbladen gekocht die vandaag netjes gearriveerd waren.

Netjes in een koker verpakt.
Ik had heel veel positiefs gelezen over deze bladen op de Amerikaanse forums (Runruyder / rcgroups). Het is een beetje een uit de hand gelopen project van een jongen, Yukonho en heeft nu een winkeltje in die zooi omdat het zo goed loopt.
Ze kosten 23$ op z’n site en dat is bijna de helft van FP carbon glasfiber bladen. site: http://www.like90.com
Ze zijn gemaakt van gelamineerd balsa dus erg licht en volgens vele, erg crashbestendig. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel verwacht (ben nog niet gecrashed)
Op de heli:

De bladen zijn wit. Mijn eerste indruk tijdens het vliegen was dat ik om die reden de bladen niet goed kon zien. Beetje vervelend.
Hij maakt ook veeel meer toeren om omhoog te komen, wat hem overigens wel stabieler en directer maakt.
Aan de rotorkop:

Mooi is anders, ze zijn ontzettend grof. De bedoeling is dat je er ook nog een headstifner op zet. Ik heb echter een aluminium rotorkop dus dat is niet nodig bij mij. (ps. Nooit kopen die alu head)
Maarja, alsof je het nog ziet als hij op vol toeren draait.
Vliegimpressie:
Ik ben meteen naar het park gegaan om even rond te vliegen. Ik moet zeggen dat de heli met deze bladen zeker beter vliegt.
Duidelijke verbeteringen in het afdalen en FFF. Hij heeft echter nog steeds dat hij met z’n neus omhoog kukelt als ik snelheid probeer te maken. Beter is niet teveel naar voren te nicken als je op snelheid wilt komen. Moet er wel bij zeggen dat ik ondertussen een beetje verwend ben geraakt door het vliegen met een grote CP heli (Logo10)
Even de voordelen en nadelen op te sommen:
- Voordelen:
- Hoge toerental dus een stuk directer met vliegen
- Hoge crashbestendigheid
- Door het hoge toerental beter met afdalen en FFF. Geen last van het “coning” effect.
Nadelen: - Wit, binnenshuis minder goed te zien zodat het moeilijker te zien is of de heli horizontaal is.
- Erg grof en lelijk. Dus ik zou ze niet op je mooie schaal heli plakken
- Stoomverbruik: Ik vlieg met een 2s2p lipo pack en ik denk dat die binnen de 10 minuten leeg getrokken is.
- Meer power nodig: Het is na mijn mening niet mogelijk te vliegen met een standaard motor. In mijn heli zit een brushless (razor350) motor en had voorkort (dus met gewone bladen) veel power over. Met deze bladen vlieg ik op de top van z’n kracht op een 2s Lipo. Heb je veel power over dan zou je deze bladen kunnen overwegen.
Het lijkt dat ik meer nadelen dan voordelen heb, maar overall ben ik positief over de bladen. Ik ga nog even proberen met een 11 tandig tandwiel te vliegen ipv 10. Misschien dat ik dan minder energie verbruik want laten we wel wezen, in 10 minuten een accupack van 7.4V 2400 mah leegtrekken is wel een beetje erg extreem.
Ik denk wel dat dit het laatste is wat ik aan die Hummingbird nog tune (alsof er nog wat aan te tunen is :roll: ). Even wachten of de CP hummingbird wat is en anders ga ik voor de Hornet of misschien wel een Zoom400.