Verslag: Houten Like90 Rotorbladen voor microheli's

ApZ0r zei:
Maar wat vliegt nou beter? de normale bladen of de like90?
satoer zei:
Vliegimpressie:
Ik ben meteen naar het park gegaan om even rond te vliegen. Ik moet zeggen dat de heli met deze bladen zeker beter vliegt.
Duidelijke verbeteringen in het afdalen en FFF. Hij heeft echter nog steeds dat hij met z’n neus omhoog kukelt als ik snelheid probeer te maken. Beter is niet teveel naar voren te nicken als je op snelheid wilt komen. Moet er wel bij zeggen dat ik ondertussen een beetje verwend ben geraakt door het vliegen met een grote CP heli (Logo10)

Ik heb de Like 90 ook binnen :) Tijd om het mechaniek weer om te bouwen tot een standaard heli want die Bell 222 romp is nog niet helemaal klaar (bezig met spuiten) en is een beetje kwetsbaar als je gaat spelen met nieuwe bladen ;) Ze zien er wel simpel uit.. Beetje balsa met folie.

Net geinstalleerd en snel even een landingsgestel eronder gelijmd, staartboom eraan, staart motor erop en vliegen maar ;) 8O Dat heeft een toeren nodig!! Normaal 1/2 gas, nu ruim 3/4 8) Mooi toerental, lekker geluid als hij "fladderd". Hij reageerd erg fel, vliegt toch erg stabiel en lekker. Bladspoor is erg slecht, 1cm verschil maar toch geen trilling. Hele licht bladen. Afstelling maakt ook veel minder uit dan met de originele. Kortom Jippie :) Alleen omhoog gaat hij niet meer haast. Volgas gaat omhoog maar ergt hard niet meer. toch maar 9t of 10t erop. Alleen zijn die niet op voorraad :(

Back