[Verslag] My Trex 450XL CDE -> Loop and crash!

Hallo,

Naar een tijd sparen en piekeren heb ik nu toch mijn eigen trex!
Ik heb besloten er een verslag van te maken net zoals ik toen die tijd van mijn savage gedaan heb.

:arrow: De setup:

- Align Trex 450XL CDE
- Align 420 Brushless motor
- Align 25A regelaar
- Futaba GY401 gyro
- 3x Hitec HS55 servo
- Hitec HS56 servo (tail)
- Mfis 2100 Mah Lite 3s lipo
- Futaba Field Force 7
- Lexors octava 8 channel reciever

:arrow: Dinsdag 27-09-05:

19:45 PM "ding dong"
P9280002.sized.jpg

P9280003.sized.jpg

P9280004.sized.jpg

P9280005.sized.jpg

Het leek wel sinterklaas die avond ;)
heb de hele avond de onderdelen zitten bewonderen, en was nog niet begonnen met bouwen.

:arrow: Woensdag 28-09-05:

Begonnen met bouwen:
P9280008.sized.jpg

Bovenste deel van de kop.

P9290010.sized.jpg

P9290012.sized.jpg

Totale kop.

Na 3 uur pielen was het tijd om te gaan slapen.

:arrow: Donderdag 29-09-05:

P9290014.sized.jpg

Main gear met vrijloop.

P9290015.sized.jpg

Main frame.

P9290019.sized.jpg

Kop op het frame gemonteerd. Begint al aardig vorm te nemen.

P9290021.sized.jpg

Landing gestel gemonteerd.

P9290023.sized.jpg

P9290025.sized.jpg

De staart rotor gebouwd.

P9290028.sized.jpg

Staart aan het frame gemaakt.

P9290027.sized.jpg

Het lijkt wel een helicopter!

P9290026.sized.jpg

Mijn favo, de belt drive!

:arrow: Vrijdag 30-09-05:

PA060032.sized.jpg

PA060033.sized.jpg

PA060035.sized.jpg

De canopy!

Tell me what you think!

PS: Special thanks to Michel pet, remie and JD!

Ziet er leuk uit,ik ben ook met de T-rex xl bezig,en heb ook de Align regelaar van 25A(ben benieuwd of dat genoeg is)
De 420 motor,is dat de 3200 kv ?

Groeten,
Marcel

Hoi hoi,

is idd 3200 KV... dan wordt het kritiek met de regelaar als je gaat vliegen met 3S. (En waarschijnlijk helemaal als je net zo vliegt als met de Raptors...).

Gr.A.

Satoer zei:
Vergeet niet het lager in de swash vast te lijmen!

Ik heb hem gecontroleerd door er met man en macht op te drukken...
Hij schoot niet los, en ik denk niet dat hij meer krachten te verduren zal krijgen tijdens het vliegen.

Vanavond was de bedoeling om de electronica in te bouwen.
Pics komen.

Thanks!

Ja dat was wel die bedoeling dat hij dat doet ja :D

Ik heb afgelopen week de rest van de electronica gekregen:

PA070043.sized.jpg

ziet er goed uit. Vlieg zelf met de HDE versie.
Heb wel de swashplate vastgelijmd. Daar heb ik geen problemen meer mee gehad.

Wel probleempje gehad met het tandwieltje welke de snaar aandrijft aan de heli kant. (het asje met 2 lagers en een zwart tandwieltje) Dit tandwieltje zit gelijmt op de as. Deze lijm is niet zo sterk. Keertje 10 minuten hoveren en de lijm is los. Kun je de heli weer uit elkaar halen. advies: Haal het bovenkantje eraf en lijm het tandwieltje op de as.

Bedankt voor de tip!

Crash ik als hij los schiet?
Hij zit namelijk al in elkaar, dus kan het net zo goed zo proberen.
Gewoon CA voldoet?

Ik heb net hetzelfde voorgehad met het tandwieltje. Bij mij begon de heli behoorlijk te hunten. Na het landen merkte ik dat bij het optoeren de staart op een bepaald toerental gewoon niet draaide. In het ergste geval stopt uw staart dus en begin je hevig te tollen. Ik zou het toch overwegen om dit even vast te lijmen. Je hoeft daarvoor de heli niet uit elkaar te lijmen. Gewoon even de staartboom wat los maken zodat je de snaar kan verwijderen van het tandwieltje. Dan het bovenkantje van dat tandwieltje eraf prutsen, een druppeltje CA laten vallen en dat is het.

NFSavage zei:
Satoer zei:
Vergeet niet het lager in de swash vast te lijmen!

Ik heb hem gecontroleerd door er met man en macht op te drukken...
Hij schoot niet los, en ik denk niet dat hij meer krachten te verduren zal krijgen tijdens het vliegen.

Niet meer krachten, wel iedere omwenteling weer een kracht elke kant op, en dat slechts 1600 keer (of meer) per draaiminuut. Dat kan je niet nabootsen met je vingers en handen :wink:

Michel Pet zei:
Heb wel de swashplate vastgelijmd. Daar heb ik geen problemen meer mee gehad.

Wel probleempje gehad met het tandwieltje welke de snaar aandrijft aan de heli kant. (het asje met 2 lagers en een zwart tandwieltje) Dit tandwieltje zit gelijmt op de as. Deze lijm is niet zo sterk. Keertje 10 minuten hoveren en de lijm is los. Kun je de heli weer uit elkaar halen. advies: Haal het bovenkantje eraf en lijm het tandwieltje op de as.

NFSavage zei:
Bedankt voor de tip!

Crash ik als hij los schiet?
Hij zit namelijk al in elkaar, dus kan het net zo goed zo proberen.
Zal ik ook nog een tip geven? Ik zou de swash en het staartsnaar tandwieltje vastlijmen :roll: ... En crashen? Vast niet met een onbestuurbare staart :?: Net als een losgeschoten swash, dan vlieg ik altijd gewoon door :?: .

Mooie heli trouwens, ik hoop dat ie zo mooi blijft!

Succes, Groetjes A.

Bedankt voor de antwoorden!

Zal ik ook nog een tip geven? Ik zou de swash en het staartsnaar tandwieltje vastlijmen ... En crashen? Vast niet met een onbestuurbare staart Net als een losgeschoten swash, dan vlieg ik altijd gewoon door .
Dat komt er wel lekker vriendelijk uit zeg...

Hoe kan ik de swash nu lijmen als hij er niet eens af wil...

Het snaar tandwieltje ga ik nog wel even proberen.

Hoi hoi,
Sorry... niet helemaal zo bedoelt, toch heeft het zijn doel wel bereikt :wink: .
NFSavage zei:
Het snaar tandwieltje ga ik nog wel even proberen.

Toch de swash even kontroleren na een paar vluchtjes, bij mij is die wel losgekomen, in één klap schiet je heli een aantal meter omhoog, en onbestuurbaar weer naar beneden. Veel schade die te voorkomen was :|

Ik ben benieuwd naar de eerste vlucht, heel veel succes!

Gr.A.

En eruit proberen te duwen lukt toch nooit :P je duwt hem namelijk altijd een beetje scheef. In de heli, onder trillingen floept hij er spontaan uit en kun je je knip weer trekken voor spare parts.

Het tandriemwieltje heb ik ondertussen gelijmd en ben begonnen met het inbouwen van de electronica.

Nu moet ik echt gaan kijken welke zender er gaat komen en heb nu 2 kandidaten.

Zo heb ik een RD8000 voor 200 euro gevonden
En een FF7 voor 214 euro

Het lijken me bijde prima zenders, alleen denk ik dat ik met de FF7 beter af ben.

Kan iemand me helpen kiezen?

Bijvoorbaad dank,
Tjerk

Marcel zei:
EN hoe is het ondertussen met de T-rex?

Eeeuuhm ja, nog steeds bezig met de zender.
Heb nu toch voor de FF7 gekozen, alleen moet ik dat ding nog hier zien te krijgen. (stomme Duitsers ook met die vage betalingen)

Ik heb hem nu wel verder helemaal opgezet, alle linkage eraan en de rest van de electronica erin.

Denk dat ik deze week toch even wat harder achter die zender aan ga, want ik wil wel voor de sneeuw dat ding nog een keer zien crashen.

Van die servo's weet ik verder niks, ik weet wel dat e-heli het goedkoopst is met de hitec servo's, van de futaba's weet ik dat zo niet.

Filmpje had ik een poosje geleden al gezien op het TT forum.
Donders mooi hoe ze met een rexy kunnen vliegen!
Staan trouwens nog meer mooie filmpjes in dat topic van runryder.

MVG,
Tjerk

Back