Afgelopen weekend is mijn staart servo door gebrand.
Dit was een Jamari digi 5C, beetje waardeloos dat hij na zo'n korte tijd het loodje al gelegt heeft. Maargoed, een mooi excus om een ander te halen.
Direct erna een Hitec HS56 besteld icm een te vet align t-shirt
Hier wat foto's:
Het vliegen gaat ondertussen ook steeds beter!
Krijg nu echt de smaak te pakken, moet alleen opassen dat ik niet te hard van stapel ga lopen.
Ik heb alleen nog een probleem met GY401 (of ik maak er een probleem van)
Het gaan om de AVCS mode (Heading hold) Ik heb hem enigzins wel aan de praat gekregen maar volgensmij werkt het nog niet helemaal goed.
Ik heb helaas niemand in de buurt die mij hiermee kan helpen.
Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat de situatie is.
- FF7
- GY401
- HS56
Jep idd de zelfde setup als in de filmpjes op runryder... (filmpje al 1000 keer afgespeeld)
Ik heb alles zo afgesteld als in het filmpje, HH mode op idle 1 en 2 Normal gyro mode op Standard mode. Alles gedaan volgens het filmpje.
Nu weet ik niet of het zo hoort, maar als ik opstijg draait de heli weg, ik moet hem dan hard tegen sturen. Vervolgens kan ik de stick wel weer terug naar het midden zetten en blijft de staart wel iets op z'n plaats.
Hij drift weg en heeft een wag van hier tot ginder.
OK, gain instellen.... Heb van alles geprobeert.
Het wagdraaien... Zit hem waarschijnlijk in de afstelling die je in normal gyro mode maakt. (die trouwens perfect is)
Maar zodra ik hem afstel volgens het boekje en ik ben bij de stap dat ik de heli weer moet aansluiten, verspringt de tail servo. (terwijl hij die stand aan zou moeten houden neem ik aan)
Daar komt denk ik die drift vandaan.
Als ik hem dan weer terug schakel naar normal gyro mode verspingt de servo weer en vliegt hij weer super.
Maarja, HH zit er niet voor niks op...
Wie o wie zal mij duidelijkheid kunnen geven?
Dankje