Versnelling draait door

Hallo forumleden,

Helaas vind ik geen berichtje op dit forum met mijn vraag. Maar mocht ik het mis hebben, dan mijn excuses! Ik hoop dat de webmaster mijn bericht dan goed wil plaatsen.

Nu mijn vraag:

Mijn versnelling draait door op mijn nitro auto. De eerste na ongeveer 1 jaar, de tweede na 3 tankjes (1 middagje) beide zijn / waren nieuw. Het gaat om een 2versnellingssetje voor de cen nitroauto. Auto liep vanmiddag bijzonder goed totdat de versnelling niet meer mee werkte.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groeten.

De omschrijving is niet erg duidelijk.
Wat bedoel je met... totdat de versnelling niet meer mee werkte.
Hier kan je van alles mee bedoelen.

En een merk/type auto weergeven is ook handig.

Misschien wat foto's van de versnellingsbak....

Als je zo veel mogelijk info neerzet in je bericht, weet ik zeker dat men hier je wel kan helpen.

Hij geeft een merk auto en wat doet het er toe, alle versnellingsbakken zijn hetzelfde....

Maar schiet hij al uit de 1e versnelling? Dus bij het optrekken schiet hij ineens in toeren en de auto versnelt niet?

Dat is de oneway bearing van de 1e versnelling, deze en de as waar die op zit goed ontvetten en met een druppeltje dunne olie weer in elkaar zetten. Blijft het gebeuren zit je vast aan en een nieuw lager en een nieuwe as om zeker te zijn dat je weer vooruit kan.

Haalo reageerders,

Bedankt voor jullie berichtje. Vanmiddag 3 tankjes goed gereden. Na het vullen van tankje vier, auto gestart en ik wil hem laten vertrekken door het schuifje op de afstandsbediening omhoog te duwen, kortom rustig vertrekken. Auto maakt toeren maar rijd niet meer. Gas geven schud de auto zachtjes naar voren maar dat mag geen naam hebben. De auto rijd geen meter meer......

Ik hoor graag van jullie.

Bedankt.

Kan de oneway zijn maar kan dus van alles zijn.
- motor verschoven
- koppeling niet lekker
- indien de as voor de 1e versnelling op een adapter zit de adapter misschien los

Ik denk dat je echt stuk vor stuk even de bak moet lostrekken en kijken als je nog wat tegen komt. En zoals ik al aangaf met de bak dat zeker even aanpakken en in elkaar zetten.

Ik heb tot 2 keer toe hetzelfde gehad. Beide keren was mijn motortje losgekomen waardoor hij niet genoeg grip meer had op de spur-gears. Met me stomme kop toch een paar keer gas gegeven waardoor alle tandjes van me 1e versnelling naar de klote gingen. Heb nu de schroefjes aan de onderkant van de motor vastgezet met loctite.

Roelof: alles gedemonteerd en ontvet/schoongemaakt, gemonteerd en opnieuw proberen. Gelukkig draait de auto weer soepel. Inderdaad is het motortje verschoven. Waarschijnlijk voor niets een nieuwe versnelling gekocht, maar 1 op voorraad kan geen kwaad.

Allen: bedankt voor de support.

Back