Versnellingsbak

• Topicstarter Topicstarter Andries
  • Startdatum Startdatum
nog een keer :offtopic: :evil:
de schoongemaakte versie:
rtr3.jpg

en nu weer even :ontopic: :twisted:
op de evo hebben ze nu maar standaard een tweebak gedaan omdat dit gewoon je motor spaart en omdat je zo uitgekeken bent op een auto die maar 1 versnelling heeft. en natuurlijk om de concurentie bij te kunnen houden.

ja ik ben ook ff aant wachten op geld voor mijn 2 versnellingsbak. mijn geld is namelijk na een paar dagen al op. maar hoe hard gaat ie van jou ongeveer?

ik heb ook de hpi maar weet niet hoe hard die gaat
heb de hpi rs4 3 ss
met een 3cc hotbodies motor erop
iemand een idee?

Niet te zeggen, het heeft ook totaal geen nut om te weten wat de topsnelheid is (vindt ik). Ok het is leuk dat hij hard gaat maar daar is ook alles mee gezegt

het is trouwens ook niet te zeggen hoe hard een auto gaat aan de hand van de spec's, het is afhankelijk van je afstelling en hoe je motor is ingelopen.

Een SS gaat ongeveer 75km/u met een HPI 2.5cc SS motor met 1.25Pk

die motor van jou heeft een stuk minder vermogen en gaat denk ik net zo hard als de normale HPI maar dan met 2 bak dus ongeveer 65 a 70km/u

ik hoor er vaak roepen, de mijne gaat wel 100 !
ik denk dat de snelheden die pasqual geeft meer reeel zijn ja, maar vergis je niet 65 kmpu voor een nitro auto is poepiesnel.

de meeste overdrijven eenmaal graag.

Heb toch al aardig wat test gelezen waar ze de HPI getest hebben met de laser gun. en Hij gaat gewoon niet hard punt uit.

Andere motor erop werkt al een heel stuk beter kijk maar naar hilbren zijn motor. Als hij heel ruim staat en die van mij heel krap (standaard Nitro start 15FE) dan gaat hil maar net iets sneller. Maar hij is nog aan het inrijden :P

Maar ach de Nitro 3 is ook een Fun auto plus dat ie meer voor de beginner is bedoelt dan voor de gevorderden rijders en als beginner gaat elke Nitro auto hard :P

Hier ben ik het niet mee eens. Mijn HPI rs4 3 type ss won het van een serpent vector terwijl dat die al getuned was die van mij ook wel vanuit de fabriek met een 12r ss motor met 2.09 cc!!!!!!!!!!! Maar de motor van de serpent had 40000 toeren en di3e van mij maar 35000 toeren
Duss

Serpent zal nog niet eens halfgas gegeven hebben :mrgreen:
ofwel was hij slecht afgesteld :?

sppedy consales zei:
Hier ben ik het niet mee eens. Mijn HPI rs4 3 type ss won het van een serpent vector terwijl dat die al getuned was die van mij ook wel vanuit de fabriek met een 12r ss motor met 2.09 cc!!!!!!!!!!! Maar de motor van de serpent had 40000 toeren en di3e van mij maar 35000 toeren
Duss

Toeren is leuk maar je moet de motor er wel naar (kunnen) afstellen.
Die Serpent zal wel of aan de rijke kant of aan de arme kant gestaan hebben. Met een HPI is het NO WAY om een Vector eruit te rijden !

Met de 3-uuren van heemstede werd er gekwalificeerd op snelheid. De hoogste snelheid op dat stukkie voor een 1:8 (MRX3 met Sirio motor) was 116km/u terwijl de snelste 1:10-200mm (Serpent 705 met Novamega .12 motor) net boven de 90km/u kwam en de meeste toch rond de 90km/u bleven.
Een standaard HPI haalt dit nooit !!!!! Als dat wel zo was reed iedereen wel met een HPI :roll:

Back